اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اشتغالزایی برای 789 نفر از مددجویان زندان های استان قزوین

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از اشتغال 789 نفر از مددجویان در کارگاه های اشتغالزایی زندان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

اشتغالزایی برای 789 نفر از مددجویان زندان های استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول قضایی علاوه بر کاهش جمعیت زندان ها باید برای مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان برنامه ریزی کنیم تا ضمن افزایش درآمد زندانیان و خانواده آنان سهمی در تولید کشور ایفا داشته باشیم.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: اشتغال در زندان نقش موثری در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی را بیاندازد.

شعبانی گفت: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال 789 نفر زندانی در 6 ماه نخست سال جاری در استان می باشد.

وی تصریح کرد: از این تعداد 408 نفر در کارگاه های زندان 164 نفر، اعزام به کار و 217 نفر اشتغال نشسته 217 فعالیت دارند.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان جهت اشتغال خانگی و دائمی شناسایی شده اند، ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری تمامی بخش ها اشتغال 50 درصدی زندانیان هدفگذاری شده است که باید محقق شود و در این راستا می بایست از همه ظرفیت ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده اند، به خوبی استفاده شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب های اجتماعی را از آنها دور کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول