اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خریداری بیش از ۱۴۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور

به گفته رئیس سازمان چای کشور، از ابتدای اردیبهشت تاکنون ، ۱۴۱ هزار و ۶۱۱ تن برگ سبز چای به ارزش یک‌هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

خریداری بیش از ۱۴۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور پیش از ظهر امروز در بازدید از باغات چای لاهیجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از طلب چایکاران در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۵۸ درصد معادل هزار و ۲۸ میلیاردتومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است. 

رئیس سازمان چای کشور با ابراز خرسندی از افزایش ۴۹ درصدی تولید برگ سبز چای در کشور بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ، ۱۴۱ هزار و ۶۱۱ تن برگ سبز چای به ارزش یک‌هزار و ۷۷۹ میلیاردتومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که ۶۰ هزار و ۵۷۳ تن معادل ۴۳ درصد آن درجه یک و مابقی درجه ۲ است.  

جهانساز با تاکید بر لزوم توجه به تولید چای خشک در کشور، افزود: تاکنون ۳۱ هزار و ۸۶۳ تن چای خشک در کارخانجات چایسازی استحصال شده است. 

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول