اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

همایش مبلغان وقف در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد

همایش مبلغان وقف به مناسبت هفته وقف با حضور ۷۰ نفر از روحانیون و مبلغان در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد.

همایش مبلغان وقف در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به مناسبت هفته وقف همایش مبلغان وقف در بیرجند با مووع موقوفات حوزه علمیه و با حضور حدود ۷۰ نفر از روحانیون و مبلغان شهر و روستاهای مرکز خراسان‌جنوبی در حوزه علمیه رضویه برگزار شد.

حجت الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در این همایش اظهارداشت: مبلغان نقش بسیار مهمی را در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در راستای جهت‌دهی موقوفات به نیات روز جامعه دارند.

وی گفت: مبلغان و روحانیون با توجه به اینکه از پایگاه مردمی برخوردار هستند زمینه ایجاد وقف های جدید را با تبلیغاتی که در روستاها و شهرها در بین مردم دارند می‌توانند مردم را به این سمت و سو هدایت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه وقف حسنه جاریه‌ای است که مزایای آن تنها مربوط به دوران زندگی واقف خلاصه نمی‌شود بلکه تا سالیان سال باقی مانده و در راستای اجرای نیات آن برای رفع نیازهای جامعه هزینه می‌شود، بیان داشت: مبلغان می‌توانند مردم را به سمت موقوفات با نیات روز جامعه به خصوص نیات حوزه علمیه  هدایت کنند.

خدائی ادامه داد: امروز نشست صنفی وقف با حضور علما و مبلغان با هدف اینکه موقوفات جدید را سمت‌و سوی نیازهای حوزه علمیه سوق بدهند برگزار شد.

در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ به منظور پاسخ‌گویی با مسائل وقفی برگزار شد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول