اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران نیست

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از کشتار ۵۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۵۱ قطعه دام در ۶ ماهه جاری داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان نبوده‌ایم.

خبری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حمزه آقاپور کاظمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته دامپزشکی از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه، اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری در حوزه بیماری‌های مشترک، صنعتی و غیرصنعتی در حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل را برعهده دارد.

وی افزود: در حوزه بحث از مزرعه تا سفره باتوجه مسافرخیز بودن مازندران، وظیفه نظارت بر بحث فراورده‌های خام دامی سنگین است، ناظرین بخش دولتی و خصوصی در کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر هستند.

آقاپور کاظمی از پلمب ۱۸ واحد متخلف، صدور ۱۹۴ پرونده به مراجع قضایی  و نصب ۳۴۳ هزار و ۱۸۰ عدد تگ بر روی لاشه‌های دام در سال جاری خبر داد و گفت: در طی ۶ ماهه جاری ۵۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۵۱ قطعه دام کشتار و میزان ۴۴۸ هزار و ۸۶ قطعه دام ضبط شد، در بخش طیور ۲۳۰هزار و ۸۰۲ راس طیور کشتار و ۶۳ هزار و ۷۰ کیلوگرم گوشت آن ضبط شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بحث صادرات را یکی از دغدغه‌های اصلی استان در راستای تولید و صادرات پایدار اعلام کرد و گفت: طی سفر اخیر استاندار مازندران به روسیه تصمیمات مهمی گرفته شد که رشد صادرات تولیدات دامپزشکی مازندران را در پی خواهد داشت؛ در سه بندر اصلی استان ناظرین مستقر در خصوص واردات نهاده‌های دامی داریم.

*اجرای اردوهای جهادی درمانی مشترک بسیج مستضعفین

وی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی مازندران، از صدور ۱۵ پروانه تاسیس، تجدید ۲۷ پروانه ساخت، صدور ۲۲ موافقت اولیه محصول خبر داد و بیان کرد: در طی این مدت به ۷۶ هزار و ۶۳۴ مراجعه‌کننده خدمات ارائه شد.

آقاپور کاظمی یادآور شد: اداره بهداشت و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی در سال جاری موفق به ارائه آموزش رایگان به ۴هزار و ۶۰۰ نفر در ۲۴۰ دوره، واکسیناسیون تک سمی به تعداد ۲هزار و ۴۹ مورد، واکسیناسیون سگ به تعداد ۱۵ هزار و ۱۱۲ مورد و واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری به تعداد ۴میلیون و ۸۶۸ هزار و ۱۳۸ مورد شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه طرح توسعه واکسیناسیون رایگان دامی توسط مراکز بخش خصوصی در حال اجراست، اضافه کرد: طرح اردوهای جهادی با بسیج مستضعفین همزمان اجرا شد که با ارائه خدمات واکسیناسیون، سم‌پاشی، ویزیت و خدمات درمانی رایگان همراه بود.

*کشف ۱۰هزار قلم انواع دارو و واکسن و جریمه ۱۰۵ میلیارد ریالی

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی مازندران، در سه حوزه نظارت بر صادرات، واردات و گواهی حمل صادره و وارده فعالیت‌هایی داشت، عنوان کرد: در حوزه پروانه صادره ناوگان حمل و نقل بر ۳۶ مورد دارو و ۵۳۳ مورد نهاده دامی، در حوزه پروانه صادره ناوگان حمل و نقل بر ۱۸۸ دام و طیور زنده، ۲۸۷ فرآورده خام دامی اعمال نظارت صورت گرفت.

آقاپور کاظمی با اشاره به اینکه تا الان شاهد بروز آنفولانزای فوق حاد در استان نبودیم، بیان کرد: از ابتدای سال با چالش ساماندهی انواع عرضه داروها و مکمل‌ها مواجه بودیم که رعایت زنجیره سرد واکسن و احتمال ورود واکسن قاچاق و غیره مقابله شد، ۱۰هزار قلم انواع دارد و واکسن کشف و منجر به صدور رای و اعمال جریمه نقدی سنگین به مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت دامپزشکی بر مراکز پت‌شاپ به چه صورتی است، اعلام کرد: هیچ پت‌شاپی حق فروش یا توزیع دارو را ندارد، اینکه گفته می‌شود مجوزشان از دامپزشکان است مربوط به بخش کلینیک است، در جهت مبارزه با گلوگاه‌های فسادخیز از ابتدای سال جاری تا‌کنون طی بازرسی ۱۰ مرکز پت‌شاپ در استان پلمب شدند.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول