اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس شورای اروپا: دلایل درگیری‌ میان اسرائیل و فلسطینیان باید ریشه‌ای حل شود

رئیس شورای اروپا روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که نیازمند حل ریشه‌ای دلایل درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان هستیم.

رئیس شورای اروپا: دلایل درگیری‌ میان اسرائیل و فلسطینیان باید ریشه‌ای حل شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا روز یکشنبه در واکنش به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفت که به شدت خشونت تروریستی را محکوم کرده نیازمند توقف درگیری‌های خصمانه هستیم.

میشل در ادامه گفت: «اسیران باید در سریع‌ترین زمان ممکن آزاد شده و نیازمند حل ریشه‌ای دلایل درگیری‌ها هستیم».

رئیس شورای اروپا اضافه کرد: «اولویت نخست، جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و خشونت‌ها هستیم».

صبح دیروز شنبه ۱۵ مهر ماه روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» از اصابت موشک‌ به تل‌آویو و عسقلان خبر داد و اعلام کرد که آژیرهای خطر به صدا درآمده و پناهگاه‌ها باز شده است. ارتش رژیم صهیونیستی هم تأیید کرد که نیروهای مقاومت حماس وارد سدروت شده و نیروهای رژیم صهیونیستی با اعضای گروه مقاومت حماس، درگیر شده‌اند. 

پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم». وی در این باره افزود: «اولین حمله عملیات طوفان الاقصی بیش از پنج هزار موشک بود که دشمن را هدف قرار داد. از امروز هماهنگی امنیتی با اشغالگران پایان می یابد. امروز مردم ما انقلاب خود را بازیافته و به پروژه تشکیل کشور بازگشته‌اند».

وی اضافه کرد: «به مدافعان [مسجد الاقصی] تعرض کردند، حرمت مسجد را از بین بردند و ما پیش‌تر به آن‌ها هشدار داده بودیم. صدها نفر امسال به علت جنایت اشغالگران شهید و مجروح شدند. فراخوان‌های ما برای معامله تبادل اسرا رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد. از امروز هماهنگی‌های امنیتی به پایان می‌رسد. امروز مردم انقلابشان را احیا می‌کنند. مردم ما در قدس، اشغالگران را اخراج کنید و دیوارها را  از بین ببرید».

در همین راستا جنبش مقاومت اسلامی حماس، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کرده و ضمن به اسارت درآوردن چندین نظامی صهیونیست، مناطقی را به کنترل خود درآوردند.

رسانه‌های صهیونیستی هم در این باره اعلام کردند: «این نبرد بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی آغاز شد و اسرائیل را کاملا غافلگیر کرد».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول