اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سفیران حرم کریمه اهل‌بیت(س) به 10 استان اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری 74 عنوان برنامه به مناسبت ایام معصومیه خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه دختران «سرزمین من»، برگزاری همایش حافظان قرآن، اجرای طرح «نذر خدمت»، اعزام سفیران به ۱۰ استان و مناطق مختلف قم، برگزاری پویش «همسایه» با مشارکت ۶۰ مدرسه، برپایی نشست‌های علمی و پژوهشی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.‌

سفیران حرم کریمه اهل‌بیت(س) به 10 استان اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت به مناسبت ایام معصومیه از سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم تا شهادت آن حضرت، که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امسال 23 ربیع‌الاول با هفدهم مهرماه متقارن شده است و در این روز ورود بانوی کرامت به قم را جشن خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه از چهارم تا ششم آبان‌ها نیز برنامه‌های سوگواری رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت برگزار می‌شود، عنوان کرد: شعار «در پناه اخت الرضا، عفاف و جهاد تبیین» به عنوان شعار ایام معصومیه امسال انتخاب شده که برگرفته از نصوص و روایات و همچنین برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای ۷۴ عنوان برنامه برای ایام معصومیه گفت: برنامه جشن سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) برای کودکان، دانشجویان، اردوزبانان، آذری زبانان و عرب‌زبانان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

مشرف با اشاره به اینکه موزه آستان مقدس در سالروز ورود بانوی کرامت به قم برای عموم مردم رایگان خواهد بود، عنوان کرد: اجتماع حافظان، مسابقه تولید و توزیع پوستر، عکس و کلیپ، رونمایی از کتاب‌های تولیدی انتشارات حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تعویض پرچم در شب رحلت بانوی کرامت گفت: دسته‌های عزاداری نیز برای عرض ارادت و سوگواری از نقاط مختلف به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد و آئین شمع‌گردانی با حضور خادمان در شام شهادت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مشرف، برپایی نمایشگاه دختران سرزمین من در صحن پیامبر اعظم، نذر خدمت برای علاقه‌مندان درحرفه‌های مختلف، اعزام کاروان سفیران به ۱۰ استان و مناطق مختلف استان قم، برگزاری پویش همسایه با حضور در ۶۰ مدرسه برای تبیین شخصیت حضرت معصومه(س)و برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی با عنوان تبیین شخصیت و آثار و برکات حضور کریمه اهل بیت(س)‌ در قم را از دیگر برنامه های ایام معصومیه در قم ذکر کرد.

در ادامه این نشست هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) فردا با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغاز می‌شود و در ادامه این کاروان پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم، امام خمینی(ره)، میدان شهید سعیدی، سه راه خورشید، میدان‌ شهید مطهری، چهار راه بازار به حرم‌ مطهر خواهد رسید.

وی گفت:‌ اجتماع مردمی در چهار راه معصومیه قم از ساعت ۷:۴۵ فردا آغاز و کاروان در حدود ساعت ۱۰صبح به حرم مطهر می‌رسد و ویژه برنامه‌ای از جمله خطبه خوانی خادمان آستان و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) پیش‌بینی شده است.

محمود نژاد گفت:‌ در حوزه‌های سینمایی و هنری نیز اتفاق‌های خوبی را شاهدیم از جمله مستند سینمایی “اخت الرضا” که روز سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد، این مستند با مشارکت عتبه اباعبدالله(ع) و سازمان هنری سوره ساخته شده‌است که بزودی اکران آن در سینماهای سراسر کشور شروع می‌شود.

پایان پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول