اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سلامت در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تعداد مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری در استان خوزستان در حال افزایش است.

افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سلامت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پژمان بختیاری‌نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در این استان در اوایل پاییز اظهار کرد: این افزایش پیش‌بینی شده بوده است و امسال نیز وقوع یافته است.

وی افزود: مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ و آنفلوآنزا در خوزستان مشاهده شده است و در روزهای اخیر تعداد بیماران با علائم حاد تنفسی که به مراکز سرپایی و بستری مراجعه می‌کنند، افزایش یافته است. اغلب این بیماران به سرماخوردگی و ویروس‌های ساده مبتلا می‌شوند و تقریباً یک سوم آنها هم به کووید-۱۹ و آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز، میزان تجمع افراد را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: مسوولان این مراکز تهویه کلاس‌ها را از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره‌ها برقرار کنند و در صورتی که دانشجو یا دانش‌آموزی علائم حاد تنفسی داشت، باید در خانه استراحت کرده و از حضور در دانشگاه یا مدرسه خودداری کند.

بختیاری‌نیا تصریح کرد: افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا به آنفلوآنزا یا کووید-۱۹، دچار علائم شدید می‌شوند و در برخی موارد ممکن است مرگ و میر رخ دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول