اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأسیس کانون تئاتر خیابانی اصفهان

مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان گفت: در اقدامی کم سابقه پس از چندین دهه، تئاتر خیابانی و نمایش در فضای باز صاحب صنف شد و کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان تشکیل شد.

تأسیس کانون تئاتر خیابانی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، برای نخستین بار در استان اصفهان نشست کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان باحضور مدیرکانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور، مدیر کانون تئاتر خیابانی اصفهان و معاون انجمن هنرهای نمایشی ایران  و جمعی از فعالان تئاتر خیابانی همه شهرستان‌های استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد.

اسماعیل صرامی، مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تئاتر خیابانی یکی از قدیمی‌ترین اشکال تئاتر است که انجام آن به بیش از دوران فضاها و سالن‌های نمایشی برمی‌گردد و به طور معمول در یک فضای باز و منطقه عمومی ارائه می‌شود اظهار داشت: در اقدامی کم‌سابقه و پس از چندین دهه، برای تئاتر خیابانی و نمایش در فضای باز، صنف و کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کانون در ۱۱ مهر به طور رسمی نخستین نشست خود را در اصفهان برگزار کرد و در این نشست  در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی تئاتر خیابانی، ساختار کانون تشریح شد.

مدیر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با اشاره به اینکه کانون با هدف تمرکززدایی فعالیت خود را آغاز کرده است تصریح کرد: تمام ظرفیت شهرستان‌ها به میدان آورده شدند و فعالان این عرصه که علی‌رغم فعالیت‌های زیاد تاکنون دیده نشده بودند وارد کار شدند.

صرامی عنوان کرد: نمایندگان شهرستان‌ها با مشورت انجمن‌های نمایشی یا بسیج هنرمندان انتخاب شده بودند و از طرف اداره ارشاد اسلامی شهرستان‌ها معرفی شدند و با توجه به بانک اطلاعاتی که این نمایندگان ارائه دادند کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان نشست را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه کانون تئاتر خیابانی در نظر دارد کار مشترکی بین اصفهان و شهرستان‌ها تولید کند اضافه کرد: با حضور علی تمنایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیشکسوتان از پوستر کانون رونمایی شد.

هنرهای نمایشی شکلی از هنر است که بر خلاف هنرهای دیگر، هنرمند در آن با استفاده از بدن و فیزیک خود در وهله نخست و سپس بهره‌گیری از امکانات دیگر به خلق هنر خود می‌پردازد. از این رو واحد هنرهای نمایشی یکی از واحدهایی است که همواره مورد توجه علاقه‌مندان تئاتر بوده است.

از فعالیت‌های این واحد می‌توان به تولید و حمایت از نمایش های صحنه‌ای و خیابانی، نمایش‌های کودک و نوجوان و افتتاح واحد تخصصی تئاتر عروسکی، نمایش بچه های مسجد، برگزاری کارگاه های تخصصی نام برد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول