اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره مندی 5هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بهره مندی 5هزار خانوار روستایی خراسان‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا روز ملی روستا و عشایر ۴۴ پروژه ارتباطی با اعتباری ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد.

به گفته وی ۴۳ سایت همراه و ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستا‌های خراسان جنوبی اجرایی شده است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اند که در مجموع ۶۱ روستای استان با جمعیتی ۵ هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده اند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ سایت جدیدالاحداث و مجهز به تکنولوژی نسل ۳، ۲ و ۴ همراه هستند و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده اند.

بهی گفت: ۲۵ پروژه باقیمانده، ارتقاء تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه موجود در روستا‌ها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا تامین کرده اند.

این مقام مسؤول افزود: از ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی که اجرای آن در اردیبهشت امسال با حضور مجری طرح USO مصوب شد نیز ۲۶ کیلومتر اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان – چارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده اند که این امر بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار تاثیر بسزایی داشته است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول