اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| عدالت در اخذ مالیات بین کارمندان و اعضای هیأت علمی دنشگاه‌ها رعایت شود

برخی کاربران فارس من با ثبت پویشی خواستار رعایت عدالت در اخذ مالیات بین کارمندان و اعضای هیأت علمی شدند.

فارس من| عدالت در اخذ مالیات بین کارمندان و اعضای هیأت علمی دنشگاه‌ها رعایت شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت پویشی خواستار «رعایت عدالت در اخذ مالیات بین کارمندان و اعضای هیأت علمی»  شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: 

«متاسفانه کمیسیون محترم تلفیق مجلس شورای اسلامی مالیات اعضای هیأت علمی را در طول اجرای برنامه هفتم توسعه به میزان ثابت ۱۰ درصد تصویب کرده‌اند؛ آیا این قانون ذینفعان نیست؟ آیا کارگر و کارمندان با درآمد کم باید پلکانی مالیات بپردازند و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به میزان ثابت ۱۰ درصد؟»

صدیقه نجفی سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: به ازای ۱۰ میلیون حقوقی که من کارگر دریافت می‌کنم و به ازای هر حقوق دریافتی باید به صورت پلکانی مالیات بپردازم، ولی برای اعضای هیأت علمی این‌گونه نیست و همیشه ۱۰ درصد است و باید پرداخت کنند.

وی افزود: برای اعضای هیأت علمی این گونه است که همان ۱۰ درصد محاسبه می‌شود و داشتن و نداشتن پست اجرایی ملاکی نیست، رتبه‌بندی مالیات باید بر اساس مقدار حقوق تغییر کند و بالا رود و برای هیأت علمی همان مقدار است، در اینجا چه تفاوتی بین من کارمند و هیأت علمی وجود دارد؟

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: باید مقدار مالیات بین تمام افراد یکسان‌سازی شود و افراد به صورت یکسان مالیات را پرداخت کنند، مالیات فقط برای کارمند است که بلافاصله از حقوق او کسر می‌شود و برای کسبه به این شکل نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول