اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشور و استانی در قلعه رئیسی

مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشور و استانی در قلعه رئیسی برگزار شد.

مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشور و استانی در قلعه رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، با حضور جمعی از مسئولان و مردم مراسم انس با قرآن با دعوت از قاریان برتر کشوری و استانی در قلعه رئیسی برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه دهدشت، امام جمعه قلعه رئیسی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از مسئولین بخش چاروسا به خصوص بخشدار و اعضای شورای اداری این بخش حضور داشتند.

این مراسم در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی برگزار و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه و دارالقرآن شهر قلعه رئیسی برگزار کنندگان این مراسم بودند.

حجت الاسلام وحدانی اصل امام جمعه دهدشت در این مراسم با بیان اینکه قرآن نشانه هدایت همه انسانهاست عنوان کرد: این قرآن رهنمودی از سوی پروردگار است و و رهنمود مشخص و معینی دارد و فرصتی است که انسان روزانه قرآن تلاوت کند و با قرآن انس بگیرد چرا که رهنمودی از سوی پروردگار است خدا هر آنچه انسان نیاز داشت در قرآن آورده است و هر آنچه سرمایه انسان بود در قرآن آمده است.

وی افزود: اگر شفا، نور، شفاعت و هر چه نیاز داریم در قرآن آمده است و امروز اگر در دنیا قرآن سوزی می شود، علت نفوذ قرآن است و امروز اگر با مسجد مخالفت می شود نفوذ و قدرت مسجد است و همین قدر با قرآن هم مخالفت می کنند چرا که قرآن نفوذ کرد و همه تحلیلگران غربی بر این پیش بینی کردند که در سالهای 2040 تا 2050 حداقل یک سوم جمعیت اروپا مسلمان هستند و یک خطر برای آنهاست.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: امروز اگر قرآن سوزی می شود از روی عجز و ناتوانی است و از اینکه نمی توانند جلوی قرآن را بگیرند به این سمت سو سوق داده می شوند و کسی که قرآن را می سوزانند برعکس دارند قرآن را معرفی می کنند و خیلی تلاش کردند نور قرآن خاموش شود و از صدر اسلام تاکنون در مقاطع مختلف می خواستند نور قرآن خاموش شود اما نتوانستند و امروز نور قرآن بیدار است و تلاش کردند قرآن گسترش پیدا نکند اما می بینیم در جوامعی که اسلام را قبول ندارند اما نور قرآن رفته و گسترش داده شد.

وی با بیان اینکه باید در جامع اسلامی به خصوص ما باید به قرآن اهمیت داده شود تبیین کرد: قرآن را از روش داخل بقچه ها و روی سکوی خانه درآوریم و نور قرآن را در منازل و مدارس گترش دهیم تا فرزندان و جوانان ما با این قرآن آشنا شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم یادآور شد: انسان ها برای سعادتمند شدن راهی جز توسل به قرآن کریم و عمل به دستورات قرآنی ندارند.

وی ادامه داد: قران کتاب نور و هدایت است و سعادت نوع بشر در گرو عمل به دستورات قرآنی است که خداوند متعال آن را بر نبی گرامی اسلام نازل فرموده است.

امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: نگاه به قرآن باید یک نگاه عبرت آموز باشد و می توان از این هدیه ارزشمند الهی در جهت وحدت و انسجام میان مسلمانان استفاده کرد.

در ادامه قاریان به تلاوت قرآن پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول