اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۱۰ سال انتظار برای استخدام!

معلمان نهضت سوادآموزی بعد از سال ۹۲، با گذشت ۱۰ سال سابقه کاری هنوز تعیین‌ تکلیف نشده‌اند و از بلاتکلیفی خود در آموزش و پرورش و قوانینی که هر روز تغییر می‌کند، همواره گله‌مند هستند.

۱۰ سال انتظار برای استخدام!

به گزارش خبرگزاری فارس کرمانشاه، سازمان نهضت سوادآموزی ایران یک سازمان دولتی ایرانی است، که در سال ۱۳۵۸ به دستور سیدروح‌الله خمینی و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شد.

از اول انقلاب تا سال قبل از سال ۹۲ نهضت طبق روال مشخصی پس از ۵ سال استخدام می‌شدند. اما در سال ۹۲ قانونی تصویب و سال‌بندی ایجاد شد. یعنی افرادی که تا قبل از ۹۲ وارد نهضت شده بودند مشمول تبصره اصلاحی بند «۱۰» ماده «۱۷» قرار گرفتند و بعد از آزمون جذب آموزش و پرورش و استخدام شدند و نیروهای بعد از سال ۹۲ از استخدام جا ماندند.

متأسفانه نیروهای بعد از سال ۹۲ با گذشت ۱۰ سال سابقه کاری هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند و همچنان در انتظار قانونی هستند که تصمیمات آن هر روز تغییر می‌کند گاهی تایید و گاهی رد می‌شود، اگر آموزش و پرورش کسری نیرو دارد چرا این نیروهای با سابقه را به کارگیری نمی‌کند؟.

زمانی که اعلام می‌کنند سامانه‌ای به منظور پایش وضعیت سواد در سازمان نهضت سوادآموزی داریم که نشان می‌دهد میانگین باسوادی در کشور ۹۷.۱ درصد است، آیا زمان آن فرا نرسیده، آموزش دهندگان که عمر آنان در این سازمان به سر رفته است به کارگیری و جذب شوند.

یکی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به خبرنگار فارس، گفت: از سال ۹۲ در سخت‌ترین مکان‌ها با بیشترین مشکلات و خطرات به آموزش بزرگسالان پرداختیم با کم‌ترین و نازلترین مزایا که آن هم سالی یک‌بار پرداخت می‌شد، بدون بیمه کار کردیم.

م. ی ادامه داد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه با این همه کسر نیرو چرا از این نیروهای باتجربه بعد از ۹۲ نهضت سوادآموزی استفاده و جذب نمی‌کنند. 

وی تصریح کرد: ۹۸ درصد آمار سواد استان کرمانشاه آیا به ۱۰۰ درصد نرسید و آیا آموزش دهندگان بعد از سال ۹۲ با این همه سابقه کار لایق به کارگیری و جذب نیستند.

این آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی افزود: نه تنها طرح جذب ما سامان نگرفته، بلکه روش‌های تشکیل کلاس داری را هم سخت‌تر کرده‌اند، طرح‌هایی برای تشکیل کلاس و پیدا کردن سوادآموز آن هم با ۹۸ درصد باسواد شدن استان کرمانشاه بسیار دشوار است.

امام جمعه اسلام آبادغرب نیز در تریبون نماز جمعه حق این قشر را فریاد زد و گفت: مطالبه‌ایی هست در مورد برادران و خواهران ما که سال‌های زیادی در نهضت سوادآموزی مشغول به کار بوده‌اند، به عنوان یک مجموعه‌ایی که یادگار امام راحل (ره) است، با دستور امام برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به صورت جهادی وارد کار شدند.

حجت‌الاسلام زمانی‌موسوی ادامه داد: اما امروز بنا به بعضی مصوبات و برخی قوانین توان ادامه فعالیت در آموزش و پرورش را ندارند، ما این درخواست و مطالبه را می‌کنم که از این برادران و خواهران که سوابق بسیار خوب و زیادی در امر آموزش دارند و از طرفی هم آموزش و پرورش نیاز به جذب معلم دارد حتما در اولویت مورد استفاده قرار گیرند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول