اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نیروی انتظامی پناهگاه مردم است

ائمه جمعه استان زنجان به بررسی و تحلیل مسائل داخلی و منطقه ای پرداختند؛ برهمین اساس با تاکید بر اینکه برقراری روابط مصر و ایران در تنش زدایی منطقه مؤثر خواهد بود، این دستاورد را موجب تامین منافع سیاسی و اقتصادی برای هر دو کشور خواندند.

نیروی انتظامی پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه برقراری روابط مصر و ایران در تنش زدایی منطقه مؤثر خواهد بود و منافع سیاسی و اقتصادی خوبی برای دو کشور خواهد داشت، به مناسبت‌های هفته از جمله نیروی انتظامی به عنوان پناهگاه امنیتی و همچنین هفته وقف اشاره و تاکید کردند: شفاف بودن در عمل به نیات واقفان موجب جلب اعتماد عمومی می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اشاره و اظهار کرد: این فرمایشات بسیار راهگشا و هدایتگر بود و معظم‌له  احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم را علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب الهی خواندند.
 امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مقام معظم رهبری عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را به قمار تشبیه کردند، افزود: ایشان این قمار را قماری که بازنده آن معلوم است اعلام کردند چون فلسطین امروز مثل فلسطین قبل نیست، بلکه سرزنده‌تر و آماده‌تر از قبل بوده و رژیم غاصب هم در حال مرگ تدریجی فروپاشی است.
وی به قرار گرفتن در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروهای انتظامی فراجا در همه عرصه زندگی مردم از کوچک و بزرگ نقش اساسی دارد و من از نیروی انتظامی مقتدر فراجای این شهرستان که امن‌ترین شهرستان استان را فراهم کردند تقدیر می‌کنم.
 همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت و با اشاره به اهمیت دین در زندگی، اظهار کرد: یکی از حقوق مشترک زوجین، اهمیت به دین و ارزش‌ها در زندگی مشترک است و زندگی خوب بدون دینداری ممکن نیست.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با بیان اینکه همه انسان‌ها همیشه به دنبال دنیایی سراسر صلح و آرامش و امنیت هستند ولی با همه تلاش‌ها کاملا محقق نشده، چرا که عده‌ای با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، هنجارها، رسوم اجتماعی و قوانین و مقررات، آرامش و امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند و وجود اینگونه افراد نیاز به یک نیروی مقابله‌گر را به‌وجود می‌آورد، گفت: نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی است تا آرمان جامعه به خطر نیفتد. 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ هزار شهید فراجا به ویژه شهید مهدی هادی و با بیان اینکه اگر نام پلیس در هر جامعه برای قانون شکنان و هنجارشکنان وحشت آفرین است، برای مردم آرامش زا و نشاط آفرین است و قطعا پلیس در عین اقتدار، باید رأفت نیز داشته باشد، افزود: حمایت از حافظان امنیت حمایت از امنیت است و فراجا نباید در میدان تنها بماند.
حسینی‌نسب به مسأله کشف حجاب مسافران و گردشگران در محوطه گنبد سلطانیه اشاره کرد و با تاکید بر فریضه همگانی امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم با عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یاور فراجا در مقابله با مسأله کشف حجاب باشند.
امام جمعه سلطانیه به مسأله مهم تربیت کودک و نوجوان اشاره کرد و با بیان اینکه ذهن کودک و نوجوان مثل زمین شخم زده شده آماده پذیرش بذر معارف و اعتقادات است و در این باره خانه، مسجد و مدرسه باید به نقش تربیتی خود عمل کنند و خانه نخستین مدرسه فرزند است و این خانواده است که فرزند سالم یا ناسالم به جامعه روانه می‌کند و جامعه و فضای مجازی نیز قطعا در تربیت کودک و نوجوان تاثیر گذار است، ادامه داد: همانطور که نیروهای مقتدر نظامی توطئه‌ها و بمب گذاری‌های دشمنان را خنثی می‌کنند، نهادهای فرهنگی و‌ شورای فضای مجازی تهاجم فرهنگی را و مسؤولان اقتصادی گرانی و تورم خنثی کنند.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه برقراری ارتباط مصر و ایران و با بیان اینکه مصر در جهان اسلام یک کشور راهبردی است و روابط مصر و ایران با به رأس کار آمدن جریان سازش توسط انور سادات که در آستانه انقلاب و دهه‌های بعد از آن بود، قطع شد ولی اکنون از سرگیری روابط بین مصر و ایران به ویژه بعد از موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های دولت فراهم شده، افزود: در ادامه سیاست تنش زدایی گسترده منطقه‌ای میان کشورهای رقیب تحرکات در روابط مصر و ایران بیشتر شده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اگر برقراری روابط مصر و ایران نهایی شود در تنش زدایی در منطقه مؤثر خواهد بود و بعد از برقراری روابط با عربستان، روابط با مصر که دروازه ورود به آفریقاست، نیز منافع سیاسی و اقتصادی خوبی برای دو کشور خواهد داشت، گفت: توسعه روابط با کشورهای جهان و تمایل کشورها به توسعه روابط با ایران نشانگر این است که ما به قله نزدیک شده‌ایم. 
امام جمعه سلطانیه با اشاره به هفته وقف و با بیان اینکه همه افراد جامعه به نوعی از موقوفات استفاده می‌کنند، وقف را از آموزه‌های علمی اسلام برای انفاق ماندگار دانست و با تاکید بر اینکه موقوفات باید طبق نیّات واقف استفاده شود و در غیر اینصورت مُتولّی  ضامن است، گفت: وقف جمعی و چند نفره بهترین نوع وقف است.
حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته بر لزوم پیگیری احداث استخرهای قول داده شده توسط مسؤولان تاکید کرد و افزود: ان‌شاءالله احداث استخرهای آغاز شده به موقع تکمیل می‌شود تا نیاز باغداران و کشاورزان رفع شود هر چند باز هم زمان برای پیگیری وجود دارد.
امام جمعه آب‌بر به قرار گرفتن در هفته وقف اشاره کرد و گفت: اوقاف در واقع امانتدار واقفان است و با شفاف عمل کردن، موجب جلب اعتماد عمومی می‌شود.
وی پلیس را پناهگاه و امین مردم دانست و با بیان اینکه پلیس در دل و در بین مردم قرار دارد، افزود: عصاره مسؤولیت خطیر نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت و برخورد با مخلان نظم و امنیت است.
پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول