اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امام جمعه رامشیر: اوقاف اقدامی برای حل مشکل زمین‌های رامشیر انجام نداد

امام جمعه رامشیر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا کنون اقدامی برای حل مشکل زمین‌های وقفی شهرستان رامشیر نکرده است.

امام جمعه رامشیر: اوقاف اقدامی برای حل مشکل زمین‌های رامشیر انجام نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامشیر، حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای این شهر فرارسیدن هفته فرماندهی انتظامی را به فرماندهی انتظامی شهرستان رامشیر و پرسنل خدوم وی تبریک گفت و اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی کشور یک نهاد انقلابی است که در آن جوانانی پرورش پیدا می‌شود که جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند.

وی در ادامه به انتظارات مردم از نیروی انتظامی اشاره کرد وگفت: بیشتر دغدغه مردم مربوط به امنیت است که بیشتر سرقت و تیراندازی را شامل می‌شود که در خصوص سرقت نیروی انتظامی با هماهنگی با دستگاه قضا با سارقان برخورد جدی کند.

امام جمعه رامشیر با بیان اینکه در موضوع تیراندازی هم نیروی فراجا وظیفه ای دارد و هم مردم عزیز، افزود: اما وظیفه مردم، فرهنگ سازی است که بزرگان عشایر ضمن نکوهش تیراندازی در مراسمات ایام حزن و شادمانی در حال فرهنگ سازی هستند که امیدواریم این بدعت هر چه سریعتر از بین برود،  اما نیروی انتظامی در قبال مخلان امنیت وظیفه سنگینی دارد، که ضمن برقرای امنیت، برخورد شدیدی با مخلان آن داشته شاشد که البته ناگفته نماند که مدافعان امنیت در مقابله با اشرار، شهدای زیادی تقدیم کردند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وقف پرداخت و عنوان کرد: از 16 ربیع الاول  که امسال مطابق با 10 مهرماه هفته وقف نامگذاری شده که در این خصوص جمله‌ای را عرض کنم.

وی با طرح این سوال که چرا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا کنون اقدامی برای حل مشکل زمین‌های وقفی شهرستان رامشیر نکرده است؟ تصریح کرد: مگر در سال‌های گذشته مقرر  نشد که  اداره‏ اوقاف و امور خیریه در قبال دریافت شش دانگ زمین در هر جای کشور (حتی اگر کوه یا بیابان باشد) به اندازه‏ی نصف مساحت حوزه‏ استحفاظی رامشیر که 57 کیلومتر مربع است، با ابطال وقفیت اراضی شهر رامشیر (پلاک 49) موافقت کند و زمین مذکور به عنوان یک رقبه‏ وقفی نظام‏السلطنه به ثبت برسد، و مشکلات ناشی از این مورد را حل کند.

امام جمعه رامشیر خاطرنشان کرد: چرا تا کنون اقدامی صورت نگرفته است؟ از مسوولان کشوری می‌خواهیم که مشکل وقف شهرستان رامشیر را حل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رامشیر در ادامه به  پانزدهم مهرماه روز روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: به مسوولان شهرستان رامشیر تأکید می‌کنم که بیشتر به روستاها رسیدگی کنید، از اعتباراتی که در اختیار دارید، جهت محرومیت‌زدایی آنها، اقدامات موثری انجام دهید.

وی تاکید کرد: نباید برخی از روستاییان عزیز ما از کمبود امکانات اولیه مانند آب شرب یا آسفالت جاده‌ها و معابر رنج ببرند و سختی بکشند.

هاشمی بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته و امسال با اعطای وام‌های کلان به روستاییان عزیز ضمن تسطیح و زهکشی اراضی و همچنین آبرسانی به چندین روستای شهرستان، گام بلندی برای توانمندسازی روستاها برداشته است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بیشتر روستاهای شهرستان از امکانات خوبی برخوردار شدند، اما باز هم کفایت نمی‌کند.

امام جمعه رامشیر در ادامه با مسوولان را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: برای مردم کار کردید، اما بیشتر تلاش کنید، زحمت بکشید، این پست و مقام‌ها زود گذر است و برای کسی نخواهند ماند، اگر برای کسی می‌ماند ، به ما و شماها نمی‌رسید.

هاشمی در ادامه نکاتی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران یادآور شد و خاطرنشان کرد: دولت به وعده خود در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران جامه عمل بپوشاند، الان آغاز فصل کشت جدید گندم است، ضروری است که دولت این مطالبات را هر چه سریعتر به آنها پرداخت ‌کند زیرا کشاورزان نمی‌توانند بدهی خود بابت تهیه کود، سم و بذر را پرداخت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول