اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ایران با اتکا به منابع انرژی قدرت ۵ سال آینده منطقه است

ایران بر اساس پیش‌بینی IMF در سال ۲۰۲۸ معادل ۷ میلیارد دلار تراز مثبت حساب جاری خواهد داشت‌.

ایران با اتکا به منابع انرژی قدرت ۵ سال آینده منطقه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس پیش‌بینی IMF(صندوق بین المللی پول) در سال ۲۰۲۸ بیش از ۱۴۵ کشور دنیا از جمله همسایگان ایران با کسری حساب جاری مواجه خواهند شد که علت اصلی آن کمبود انرژی است.

به استناد این اطلاعات، ایران در سال ۲۰۲۸ تراز حساب جاری مثبت دارد و منابع انرژی می‌توانند یک مزیت قابل ملاحظه برای بازیگری در جهان به حساب بیاید.

در همین راستا مجید شاکری، کارشناس اقتصادی به خبرنگار فارس گفت: حامل‌های انرژی به ویژه برق در منطقه ما که عمده کشورها کسری حساب جاری ناشی از نبود انرژی دارند، اهمیت بالایی داشته و می‌تواند مزیت ایران باشد.

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، در سال ۲۰۲۸، ایران با مازاد ۷ میلیارد دلاری حساب جاری مواجه شده و این مزیت در کنار منابع و زیرساخت انرژی می‌تواند قدرت ایران در این حوزه را تحکیم کند.

حساب جاری در ادبیات اقتصادی به معنای کاهش مابه‌التفاوت صادرات و واردات، به‌علاوهٔ مابه‌التفاوت بهرهٔ سرمایه یا سود سهام دریافت‌شده از خارجی‌ها یا پرداخت‌شده به آنان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول