اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شعله گاز در ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب روشن شد

در آئینی با حضور امام جمعه و استاندار کرمانشاه و شماری از مسوولان، شعله گاز ۸۰ روستای شهرستان سرپل‌ذهاب روشن شد.

شعله گاز در ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آئین بهره‌برداری‌ از گازرسانی به ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب با اعتبار ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمانشاه، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان در روستای دشت ذهاب شهرستان برگزار شد.

صدراله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب در این مراسم، اظهار کرد: شرایط و وضعیت قبل از انقلاب دشت ذهاب قابل قیاس با امروز آن نیست.

وی به وجود ۱۰۰ روستا در بخش دشت ذهاب اشاره و بیان کرد: این تعداد روستا در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و ۶۲ روستا از آن دارای دهیاری و ۳۸ روستا فاقد دهیاری است. 

فرماندار سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: بیش از ۷هزار هکتار زمین دیم و بیش از ۵هزار هکتار زمین آبی در دشت ذهاب وجود داشت که با اجرای طرح سامانه گرمسیری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی این منطقه تحت پوشش قرار گرفته است و تحولی عظیم در بخش کشاورزی این منطقه ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم و بیش از ۸۰هزار تن چغندر قند برداشت شده است و ذرت هم در ماه آینده برداشت خواهد شد.

بابلی با بیان اینکه طرح سامانه گرمسیری همچنان در حال انجام است، گفت: با تزریق اعتبار نزدیک به ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار خواهد گرفت.

بابلی اظهار کرد: کار آبرسانی به ۹۶ روستای محروم امروز در ۷جبهه کاری و هفت مجتمع روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد از محل اعتبارات محرومیت زدایی در حال انجام است۰

وی تصریح کرد: شعار دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی با این خدمات جهادی به منصه ظهور رسیده است.  

به گفته فرماندار سرپل‌ذهاب،  کار روکش آسفالت راه‌های روستایی به طول ۲۰ کیلومتر در قالب طرح محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان در حال انجام است. 

وی افزود: سد حواسان در منطقه سرقلعه و جگیران از سال ۹۶ آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی باید سال ۹۹به پایان می‌رسید، ولی الان حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

بابلی تصریح کرد: مخزن آب سد گنجایش ۱۸۰ میلیون مترمکعبی دارد که نیاز اراضی آن منطقه که ۷هزار و ۲۰۰هکتار است را برطرف می‌کند لذا با تزریق اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی می‌تواند در طول ۳سال انجام شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند و تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲کیلومتر جاده سد هواسان با اعتباری بالغ بر ۳۷۰میلیارد تومان انجام شده که گردنو را به ازگله وصل می‌کند.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در حوزه گازرسانی ۱۳روستا بعد از ۱۰ سال در بخش مرکزی شهرستان صاحب گاز خانگی شدند

وی افزود: در بخش دشت ذهاب پروژه ۹۳ روستایی در حال انجام است که با کار جهادی و حضور ۷ پیمانکار و ۱۴ اکیپ کاری در کمتر از ۵ ماه این پروژه برای ۸۰ روستا امروز افتتاح می‌شود.

بابلی گفت: مردم منطقه وفادار و پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و شایسته بهترین خدمات هستند.

وی تصریح کرد: بازگشایی مرز تیله کوه که تا سال ۹۷ باز بوده یکی از اقداماتی است که با وجود زیرساخت‌ها می‌تواند تحولی عظیم در منطقه ایجاد کند.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: جاده اصلی از قره بلاغ تا مرز شیخ صله نیازمند توجه ویژه است و انتظار داریم مجوز ماده ۲۳ برای تعریض این مسیر که یک مسیر ترانزیتی است اخذ شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول