اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار نارنجی هواشناسی؛ رگبار باران، تگرگ و رعد و برق در راه است

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای درباره وقوع بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی؛ رگبار باران، تگرگ و رعد و برق در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است:از عصر امروز ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ تا ظهر فردا ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ بانفوذ سامانه بارش‌زا به استان انتظار می‌رود شاهد وقوع بارشهای رگباری توأم با رعدوبرق (نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید در نیمه شمالی استان باشیم. بیشترین حجم بارش در شهرستانها وتوابع: درگز، قوچان، کلات، چناران، نیشابور، فیروزه، جوین، جغتای، نواحی شمالی سبزوار همچنین ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود پیش‌بینی می‌شود .

در ادامه این اطلاعیه درباره احتمال وقوع توفان هم آمده است: تغییر در گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد در سطح استان خواهد شد. که در نواحی بادخیز همراه با طوفان گردوخاک و بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.ضمنا جهت جریانات باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید در غالب نقاط استان می‌گردد.

پیش‌بینی می‌شود: کیفیت هوا تا بعدازظهر شنبه هفته آینده در برخی از نقاط استان بویژه شهرستانهای سرخس، صالح آباد، تربت جام و مشهد مقدس در شرایط ناسالم باقی بماند.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و تمیهدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد از جمله توصیه های هواشناسی برای مردم خراسان رضوی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول