اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

میرمحمدیان: در حکمرانی ولایی، چرخه خیر جایگزین چرخه سود می‌شود

حجت‌الاسلام میرمحمدیان زر و زور و تزویر را ضابطه‌های نظام باطل معرفی کرد و گفت: ما باید در برابر زر و چرخه سود که مدل دستگاه باطل است، چرخه خیر را جایگزین کنیم و در برابر زور نیز محبت را قرار دهیم.

میرمحمدیان: در حکمرانی ولایی، چرخه خیر جایگزین چرخه سود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در همایش شبکه راه‌سازی امامان کرمان با اشاره به تفاوت‌های نظام مدرن با نظام ولایی اظهارداشت: بشر سال‌هاست که ادعا دارد می‌خواهد عالم را براساس یک قواعد و قوانینی اداره کند و سعی کرده‌اند برای هر امری ضوابط و دستورالعمل‌هایی بنویسند؛ این یک مدل اداره جامعه است که همه انسان‌ها را در یک قالب ماشینی می‌بیند و تلاش دارد امور همه را به صورت متمرکز سامان دهد.

ماشینی دیدن انسان راه‌حل خوشبختی اوست؟

وی ادامه داد: آیا این روش موفق است و آیا انسان‌ها در جوامع به ظاهر پیشرفته که این حمایت‌ها کامل‌تر است، احساس خوشبختی می‌کنند؟ آیا وقتی انسان را به صورت ماشین دیدیم می‌توانیم ادعا کنیم که همه نیازهای او را پاسخ گفته‌ایم؟

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه پیوندهای ولایی سه دسته هستند؛ پیوند خانوادگی، پیوند همسایگی و پیوند برادری افزود: مدل حکمرانی مدرن م‌خواهد ارتباط انسان‌ها را قطع کند و از پیوندهای ولایی جدا کند و به یک جای متمرکز وصل کند.

مشکلات جامعه باید به دست خود مردم حل شود

وی ادامه داد: ما می خواهیم مدل امامت را که خداوند برای اداره جامعه در نظر گرفته، پیاده کنیم؛ در این مدل، حکمرانی ولایی پیوندهای انسانی تقویت می‌شوند و مشکلات جامعه براساس پیوندهای الهی و به دست خود مردم حل می‌شود.

میرمحمدیان افزود: یک قانون را خداوند از ابتدای خلقت گذاشته که خدا ولی مؤمنین است؛ بر این اساس دو مدل برای اداره جامعه داریم؛ یک مدل حق و یک مدل‌های باطل؛ امروز لیبرال دموکراسی هم مثل کمونیزم به پایان خود نزدیک می‌شود و همانطور که ساحران برابر حضرت موسی آمدند و طناب‌های خود را انداختند و عصای موسی همه را نابود کرد؛ عصای موسوی امام زمان(عج) هم وقتی بیاید همه این مدل‌ها را باطل می‌کند و حکمرانی الهی را جایگزین خواهد کرد؛ ولی قرار نیست با معجزه بیاید بلکه باید مقدمات آن را ما فراهم کنیم.

حکمرانی الهی با مدل مدرن متفاوت است

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که انسانیت را زنده کنیم نه اینکه در یک روند ماشینی کار کنیم؛ اگر می‌خواهیم به فقرا کمک کنیم باید دو انسان را به هم نزدیک کنیم، افراد فامیل بیایند و نیازمند فامیل را حمایت کنند. خداوند ابزار خیر را گذاشته تا انسان‌ها با همدیگر ارتباط ولایی پیدا کنند. باید تلاش کنیم لذّت حکمرانی الهی را به مردم بچشانیم که جنس آن با مدل مدرن متفاوت است.

مدیرعامل بنیاد هدایت زر و زور و تزویر را سه ضابطه کلی دستگاه باطل معرفی کرد و گفت: امروز نیز آمریکا عده‌ای را با پول می‌خرد و عده‌ای را با زور و عده‌ای را با رسانه و تزویر منحرف می‌کند.

در برابر چرخه سود باید چرخه خیر را جایگزین کنیم

وی ادامه داد: ما باید در برابر زر و چرخه سود که مدل دستگاه باطل است، چرخه خیر را جایگزین کنیم و در برابر زور نیز محبت را قرار دهیم؛ همانطور که در زمان جنگ ۸ ساله، صدام مردمش را به زور به جنگ ایران می فرستاد و جوانان و مردم ما به عشق امام خود را به جبهه می‌رساندند.

میرمحمدیان تبیین را سومین راهکار مقابله با چرخه تزویر و مدیریت وهم دانست که به عنوان یک ابزار به ویژه در فضای رسانه‌ای دشمن کاربرد دارد و در این زمینه اظهار داشت: دشمن از طریق رسانه تلاش می کند تا مدیریت وهم را در برابر مدیریت فهم انجام دهد؛ وظیفه ما تبیین است. همانگونه که حضرت آقا نیز می‌فرماید مهمترین ابزار جهاد تبیین است و ما به اندازه وظیفه خود باید در این مسیر قدم برداریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول