اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دشمن برای تخریب اوقاف انگیزه و برنامه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه دشمن برای تخریب اوقاف انگیزه و برنامه دارد، گفت: اوقاف ظرفیت قابل توجهی برای حل مشکلات مردم دارد از این رو مورد دشمنی دشمنان قرار می‌گیرد.

دشمن برای تخریب اوقاف انگیزه و برنامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دشمن برای تخریب اوقاف انگیزه و برنامه دارد، اظهار کرد: اوقاف ظرفیت قابل توجهی برای حل مشکلات مردم دارد از این رو مورد دشمنی دشمنان قرار می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه رویکرد اوقاف تعامل با مردم در همه امور است، افزود: مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله پیشنهادات اوقاف در دیدار با مدیران است.
وی با اذعان به اینکه ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری منافع و مضرات خود را دارد، تصریح کرد: در این حوزه گفتمان‌هایی انجام شده که عواید آن در آن مشخص خواهد شد.
کرمی با تاکید بر غیرکارشناسی بودن اغلب قضاوت‌ها در حوزه اوقاف افزود: قضاوت‌های غیرمنصفانه به دلیل عدم آشنایی به قوانین این حوزه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه عملکرد اوقاف با افزایش درآمد سنجیده می‌شود، ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال جاری اوقاف ۴۲۱ درصد افزایش درآمد داشته است.

وی از تعیین ۱۷ امین موقوفات در استان خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت این افراد طرح‌های متعدد سرمایه‌گذاری طراحی و ارائه شده است.
کرمی به اخذ سند برای هزاران رقبه و موقوفه اشاره و تصریح کرد: در این راستا قراردادهای اجاره‌ای تجدید و ۲۳۵ قرار داد جدید هم منعقد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر موقوفه‌خواری روی داده مربوط به گذشته است، ادامه داد: در سال‌های اخیر هیچ موقوفه‌خواری ثبت نشده است.
وی به الحاق بخش‌هایی از زمین‌های موقوفه قیدار به محدوده شهر اشاره کرد و گفت: این الحاق در راستای ارائه خدمت به مردم و درآمدزایی برنانه‌ریزی شده است.
کرمی به تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی در مراجع قضایی اشاره و تصریح کرد: نیروهای حقوقی اداره کل روزانه در این اما در درگیر هستند و رویکرد در این حوزه تعامل و حل ریش سفیدی مسائل است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برنامه‌ریزی برای ورود اوقاف به حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در این راستا پروژه میدان احشام در مصباح به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای طارم و هیدج را با هدف درآمدزایی پایدار تشریح کرد و افزود: اغلب این پروژه‌ها تا چند ماه و سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول