اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش‌شده به صورت حضوری و غیرحضوری

میز دانشجو در این قسمت به بیان نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش‌شده به صورت حضوری و غیرحضوری می‌پردازد.

میز دانشجو| نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش‌شده به صورت حضوری و غیرحضوری

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ این قسمت از میز دانشجو به نحوه بازیابی شماره دانشجویی در دانشگاه علمی‌کاربردی می‌پردازد.

* نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش شده به صورت حضوری

یکی از روش‌‌هایی که دانشجویان می‌ توانند در صورت فراموشی شماره دانشجویی علمی‌کاربردی از آن استفاده کنند مراجعه حضوری است که در این روش لازم است دانشجو به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه می‌کند و درخواست بازیابی شماره دانشجویی خود را می‌دهد. 

از طریق روش مراجعه حضوری برای دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی هم دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه و هم دانشجویانی که شماره دانشجویی خود را فراموش کرده اند می توانند اقدام کنید.

* نحوه بازیابی شماره دانشجویی علمی کاربردی فراموش شده به طور غیرحضوری

در روش غیرحضوری باید حتما از کد ملی خود اطلاع داشته باشید زیرا برای این کار نیاز به داشتن کدملی است. سپس به منظور بازیابی و دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی با کد ملی لازم است مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول لازم است وارد سامانه جامع آموزشی هم آوا به نشانی اینترنتی uast.ac.ir شوید تا صفحه ای مانند صفحه زیر برای شما باز شود. سپس باید در قسمت ورود به سامانه این صفحه گزینه «نام کاربری/ کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟» را انتخاب کنید.

حال صفحه دیگری را با عنوان «کلمه عبورم را فراموش کرده‌ام» مشاهده می کنید که باید در آن گزینه “من« دانشجو هستم» را انتخاب کنید. سپس در کادر بالایی کد ملی خود را وارد کنید و در کادر پایینی حاصل جمع اعداد درج شده در تصویر را بنویسید. در آخر نیز لازم است گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

در صورتیکه مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید وارد صفحه اطلاعات شخصی خود خواهید شد و می توانید اطلاعاتی مانند نام کاربری، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و ایمیل خود را مشاهده کنید. همچنین در این صفحه شماره دانشجویی فعال شما نمایش داده می‌شود. این شماره همان شماره دانشجویی آخرین دوره تحصیلی شماست که دو رقم اول آن سال ورود شما به دانشگاه است.

توجه داشته باشید اگر دو رقم اول شماره دانشجویی فعال شما با سال ورودتان به دانشگاه علمی کاربردی یکسان نباشد شماره دانشجویی شما فاقد اعتبار است. همچنین لازم به ذکر است هیچ یک از دانشجویان در هیچ مقطع تحصیلی امکان تغییر شماره دانشجویی خود را ندارند و این شماره برای هر مقطع تحصیلی دانشجو از طرف واحد آموزش تعیین می شود. با ورود هر دانشجو به مقاطع تحصیلی بالاتر نیز یک شماره دانشجویی جدید برای وی صادر می شود و شماره دانشجویی قبلی فاقد اعتبار شده و از حالت فعال خارج می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول