اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث ۷۴۰ واحد مسکونی در همدان با همکاری اوقاف و ارتش

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ساخت ۷۴۰ واحد مسکونی از سوی اوقاف با همکاری پدافند غیرعامل و ارتش خبر داد.

احداث ۷۴۰ واحد مسکونی در همدان با همکاری اوقاف و ارتش

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی ظهر امروز در همایش یاوران وقف با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای در حوزه‌های مختلف مانند اداره منابع طبیعی و بنیاد مسکن اظهار کرد: ۹ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در راستای خانه‌دار کردن مردم قردادی با پدافند غیرعامل و ارتش منعقد کردیم عنوان کرد: در این راستا ۷۴۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده زیرسازی و آسفالت آرمستان همدان انجام می‌شود تاکید کرد:‌ از سال ۱۴۰۱ تا امروز در چند بخش نیات واقفین اجرایی شده که بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امروز بالغ بر ۷۵۰ نوع نیت واقف در کشور اجرایی می‌شود گفت: اخذ سند مالکیت برای املاک و دارایی‌های موقوفات از موضوعات مورد توجه است که در این زمینه سال ۱۴۰۱ استان همدان در سطح کشور نمونه معرفی شد و در حال حاضر نیز بیش از ۸۵ درصد املاک موقوفات دارای سند مالکیت هستند.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه موقوفاتی که واقفین برای موقوفه متولی تعیین نکرده سازمان در اداره آن وارد می‌شود گفت: وقتی اداره موقوفه را به مردم واگذار کردیم و موفق بودیم به همین خاطر سازمان اوقاف به دنبال این است اداره موقوفات را به افرادی واگذار کند و افرادی در این زمینه به عنوان امین فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه پیگیر مجوز مبنی بر افراز و تبدیل به احسن رقباتی که موقوفات آن زیر یک دانگ است عنوان کرد: در استان همدان مشکل ۱۰ هزار نفر از مستاجرین در این زمینه حل خواهد شد.

یک وقف شناس در همدان نیز به تاریخ وقف در کشور پرداخت و با بیان اینکه بیشتر انگیزه‌های وقف در حوزه دینی و خیرات است اظهار کرد: از ایران قبل از اسلام موضوع وقف مطرح بوده اما با ورود اسلام سازماندهی و هدفمند شده است.

مومن با اشاره به اینکه بیشترین وقف‌های کشور مربوط به دوره صفویه است و توسعه اقتصادی این دوران مرهون وقف‌هایی بوده که واقفین خیراندیش داشته‌اند گفت: در دوره قاجار با وقف‌های بزرگی مانند دوره صفویه مواجه نبودیم اما بیشتر وقف‌ها مذهبی بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره پهلوی نیز طبق اسناد موجود بیشتر موقوفه‌خواری را شاهد بودیم خاطرنشان کرد: چند نمونه موقوفه خاص در استان همدان وجود دارد که می‌توان به موقوفه قراگزلو اشاره کرد و دوره معاصر نیز موقوفه مربوط به مرحوم اذکایی مورد توجه است.

گفتنی است در این مراسم از یاوران وقف و برگزیدگان مسابقات قرآنی در همدان تقدیر شد.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول