اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روحانیون برای مقابله با ناهنجاری فرهنگی باید بیشتر به میدان بیایند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت و علما سکان‌داران هدایت و روشنی هستند، گفت: برای مقابله با ناهنجاری فرهنگی باید روحانیون بیشتر به میدان بیایند، روحانیت فرصت‌های بی‌نظیر در اختیار دارد و باید با استفاده بهینه، به هنگام ورود پیدا کنند و همیشه در میدان باشند.

روحانیون برای مقابله با ناهنجاری فرهنگی باید بیشتر به میدان بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه این شهرستان، اظهار کرد: با مطرح شدن حوزه‌های علمیه موضوعات درس، بحث، تعلیم و آموزش به میان می‌آید و در شهرهای مختلف باید علوم حوزوی رونق پیدا کند زیرا با همت بلند می‌توان به جایگاه والایی رسید.

وی با بیان اینکه با نگاه ژرف و رعایت معیارها باید روحانیت به موضوعات نگاه کنند، افزود: باید تلاش داشته باشیم تا تکیه بر روی اصالت‌های حوزوی باشد و براساس آن با خط شاخص و معیار لازم جلو رویم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شهرستان آمل و استان مازندران در حوزه علم، فقاهت و اندیشه سرآمد جهان اسلام است،

وی با اعلام اینکه جایگاه روحانیت در دنیای پست مدرن و غبارآلود که رابطه بین علم و دین در آن بحث اساسی است، خاطرنشان کرد: علم از دین جدا نیست که هرکس راه خود را برود، دین باید به علم پوشش دهد و علوم انسانی در اولویت باشد.

حسینی‌بوشهری با تاکید اینکه در فضای جنگ بین علم و دین که سکولاریسم است کفه سنگین را به نفع علم رقم زدند، یادآور شد: امام راحل و رهبر انقلاب نگران مسئله رسالت بزرگ انقلاب است که حوزویان رشد کنند و با بالندگی و احاطه بر علوم مختلف از مکتب اهل بیت بهره بگیرند.

وی گفت: مکتب اهل بیت سرچشمه زلال است و انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری انبیای الهی را به همراه دارد.  

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: انقلاب اسلامی برای آن است که زبان دین در جامعه حاکم شود و وظیفه روحانیت بسیار سنگین شده است البته باید این پرچم را همچنان برافراشته نگهدارند هر چند تلاش‌های فراوان برای پایین آوردن این پرچم برافراشته از سوی استکبار و اجانب شده است.

وی با اعلام اینکه دشمن به تعبیر رهبر انقلاب چینش درست و صحیح دارد، اظهار کرد: دشمنان تمام امکانات و دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا را به جنگ دین، روحانیت و علما اورده اند و تنها مشکل شان انقلاب اسلامی نیست بلکه با ریشه اسلام و دین دشمنی دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت و علما سکان‌داران هدایت و روشنی هستند، یادآور شد: اگر در جامعه ناهنجاری فرهنگی وجود دارد باید روحانیون بیشتر به میدان بیایند، روحانیت فرصت‌های بی‌نظیر در اختیار دارد و باید با استفاده بهینه، به هنگام ورود پیدا کنند و همیشه در میدان باشند.

حسینی بوشهری ادامه داد: معیار و ملاک روحانیون و طلاب قرآن است و باید با ادبیات فاخر و ارزشمند به گفتگو و بحث با مخالفان و موافقان پرداخت.

 وی با اعلام اینکه امروز بزرگان حوزه علمیه سربازان امام زمان و شاگردان مسیر امام جعفر صادق (ع) هستند، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت ملجا و پناهگاه مردم هستند و در این تهاجم عجیب و غریب علیه روحانیت جایگاه روحانیون بسیار ارزشمند است.

حسینی بوشهری بیان کرد: باید با مردم صادق باشیم تا صادقانه با ما رفتار شود و اقبال و استقبال مردم بیشتر شود زیرا سخن، کردار و رفتار روحانیت در طول تاریخ حجت شرعی مقبول بوده است و خداترسی همیشه برای روحانیت از آغاز تا پایان راه باشد.

پیام آیت‌الله جوادی آملی در آغاز سال تحصیلی جدید

سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه شهرستان آمل پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید جهان اسلام آغاز شد.

به گزارش فارس سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه این شهرستان با پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید جهان اسلام همراه بود.

مفسر کبیر قرآن در این پیام اظهار کرد: باید یک حوزه علمیه پایا و مانا در راس دروس و امور خود قرآن کریم را قرار دهد و قرآن اصل آن باشد.

آیت الله جوادی آملی افزود: اساس کارمان قران کریم است و همه علما و بزرگان شیعه جهان اسلام بنای امور را بر قرآن گذاشتند.

وی با اعلام اینکه ما می توانیم و شما می توانید در مسیر قرآن با طهارت به دستاوردهای بزرگی برسیم، تصریح کرد: نباید خانواده به فرزندان فشار بیاورند که به کاری مشغول شوند و چه بکنند زیرا اگر آنها را به خوبی با قران اشنا کنند مسیر را پیدا می کنند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه باید به فکر مشکلات جامعه و حل آن باشیم، یادآور شد: باید در دوره و عصر خود زندگی کنیم و انقدر دقیق باشیم که زندگی مان با کیفیت پیش رود همچنین در حوزه های علمیه سعی شود تا مجتهد تحویل داده شود.

وی بیان کرد: چشمه منشا آب زلال است و آب زلال می دهد و چیزی مخلوط ندارد بنابراین حوزه های علمیه باید زلال باشند و علمای خالص و زلال تحویل جامعه دهند.

مرجع تقلید جهان اسلام متذکر شد: به گونه ای حوزه های علمیه را اداره کنید که چشمه بار بیاورید که زلال نباشند نه استخر.

وی گفت: در حوزه های جامعه اسلامی نیاز جامعه را بدانید، باید آگاه باشید و بدانید نیازها چیست.
جوادی آملی بیان کرد: قرآن حرف روز است، فرزندان خود را براساس نیاز روز تربیت کنیم و بهترین نیاز روز قرآن است و فرزندان را قرآنی تربیت کنید.

وی در پایان گفت: باید از خدا بخواهیم ما را جزو خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی گرداند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول