اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش حواله پول به خارج در قزاقستان طی ماه آگوست

طبق آمار بانک ملی قزاقستان، در آگوست سال جاری میلادی مردم قزاقستان 98.8 میلیارد تنگه با استفاده از سیستم‌های انتقال پول بین‌المللی به خارج حواله کردند که 11.5 درصد بیشتر از ماه جولای است.

افزایش حواله پول به خارج در قزاقستان طی ماه آگوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، طبق آمار بانک ملی قزاقستان، در آگوست سال جاری میلادی مردم قزاقستان 98.8 میلیارد تنگه با استفاده از سیستم‌های انتقال پول بین‌المللی (IMTS) به خارج از کشور ارسال کردند که 11.5 درصد بیشتر از ماه جولای است.

حجم نقل و انتقالات نیز در ماه جولای رشد کرد، اما کندتر و تنها 1.3 درصد در ماه بود.

طبق نظر تحلیلگران قزاق، این نقل و انتقالات بیش از 80 درصد به سه کشور ترکیه (+4.4 میلیارد تنگه)، روسیه (+2.5 میلیارد تنگه) و ازبکستان (+1.3 میلیارد تنگه) انجام شده است.

محتمل‌ترین دلایل افزایش حواله قزاقستانی‌ها به این کشورها می‌تواند آمادگی برای شروع فصل جدید آموزش، خرید ملک، پرداخت هزینه‌های پزشکی و حمایت از اعضای نزدیک خانواده و بستگان باشد.

بر اساس آمار بانک ملی، علیرغم افزایش حجم انتقال پول از قزاقستان به ازبکستان در ماه آگوست، سهم نقل‌و‌انتقالات به این کشور طی ماه جاری از 36.5 درصد به 34.1 درصد کاهش یافته است. در عین حال، سهم نقل‌وانتقالات از قزاقستان به روسیه و ترکیه با 0.2 و 2.6 درصد افزایش به ترتیب به سطح 22.7 درصد و 20.9 درصد رسید.

افزایش فعالیت قزاقستانی‌ها در ماه آگوست مصادف با دوره پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی است.

شایان ذکر است که نقل و انتقالات به قزاقستان از خارج در ماه آگوست با 8 درصد کاهش به 22.2 میلیارد تنگه رسید. از نظر حجم پول دریافتی از خارج از کشور در ماه گذشته، روسیه به طور سنتی پیشتاز بود و سطح 7.5 میلیارد تنگه  یا 33.7 درصد از کل مبلغ برآورد شده است. 5 کشور برتر نیز شامل ازبکستان با  2.8 میلیارد تنگه (12.5 درصد)، ایالات متحده با 2.4 میلیارد تنگه (10.9 درصد)، کره جنوبی با 2.3 میلیارد تنگه (10.3 درصد) و ترکیه با 1.5 میلیارد تنگه (6.7 درصد) بودند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول