اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توصیه کنعانی به دولتمردان آمریکایی،‌ آلمانی و انگلیسی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتصاب کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، آلمان و انگلیس خطاب به مقامات این کشورها گفت: ‏به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان خود باشید و به اوضاع نگران‌کننده آنها سر و سامان دهید.

توصیه کنعانی به دولتمردان آمریکایی،‌ آلمانی و انگلیسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پنج ایالت آمریکا در روز چهارشنبه (۱۲ مهر ماه) شاهد برگزاری اعتصاب کارمندان بهداشتی و بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی بود. بر این اساس، ۷۵ هزار کارمند بهداشتی در پنج ایالت «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «اورگان»،« ویرجینیا» و «واشنگتن دی سی» در اعتراض به کمبود حقوق و دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

پرستاران، دستیاران بهداشت و سونوگرافیست‌ها، تکنسین‌های بخش رادیولوژی، جراحی، داروسازی و اورژانس در این اعتصاب‌ها شرکت کردند. 

از سوی دیگر هزاران پزشک آلمانی روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های بهداشتی و اقدامات ریاضتی دولت «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور، مطب‌های خود را تعطیل کردند. (اینجا بخوانید)

اخیرا نیز شاهد اظهارنظر مداخله جویانه‌ای از سوی «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان درباره وضعیت زنان و دختران در ایران بودیم. اظهارات مداخله جویانه‌ای که از اغتشاشات سال گذشته تاکنون گاه و بیگاه از سوی دولتمردان این کشور به خصوص وزیر خارجه آلمان مطرح می‌شود. آلمان در این مدت یکی از بانیان تحریم‌ها علیه ایران نیز بوده است.

در همین خصوص ناصر کنعانی ‏سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۳ مهر ماه در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مقامات این کشورها نوشت: ‏به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پرستاران و بیماران آمریکایی، آلمانی و انگلیسی باشید و به اوضاع نگران‌کننده آنان سر و سامان دهید.

 

انگلیس نیز روز گذشته شاهد برگزاری اعتصاب رانندگان ۱۶ شرکت ریلی این کشور بود. 

انگلیس و چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه از سال ۲۰۲۲ شاهد دست به گریبان بحران اقتصادی و هزینه‌های معیشتی هستند که افزایش تورم و نارضایتی در بین بخش‌های مختلف این کشورها را به همراه داشته است. 

اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان در این مدت بارها با واکنش مقامات ایرانی روبرو شده است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در پیامی توئیتری خطاب به وزیر خارجه آلمان که این مدت به کرات اظهارات مداخله جویانه‌ای علیه ایران مطرح کرده، نوشت: خانم وزیر خارجه آلمان: مواضع تحریک آمیز، مداخله جویانه و غیردیپلماتیک نشان دهنده پختگی و تدبیر نیست. تخریب پیوندهای قدیمی پیامدهای بلندمدت دارد. آلمان می‌تواند تعامل را برای مقابله با چالش‌های مشترک انتخاب کند و یا راه تقابل در پیش بگیرد. پاسخ ما متناسب و قاطع خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول