اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ادعای معاون شهردار اهواز: آسفالت شهر مطلوب است

شهرداری اهواز مدعی شده که آسفالت شهر به نقطه مطلوب رسیده و تصاویر عملیات آسفالت از محل قیر رایگان دولتی را در رسانه‌های وابسته به شهرداری بازتاب می‌دهد ولی مشخص نیست چرا با استفاده از بودجه عمرانی یا بودجه عوارض آلایندگی، شهروندان تغییر چشمگیری در زمینه بهبود آسفالت و کیفیت آن مشاهده نمی‌کنند.

ادعای معاون شهردار اهواز: آسفالت شهر مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی آذربایجانی معاون شهردار اهواز با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد که وضعیت آسفالت اهواز به نقطه مطلوب رسیده است.

این ادعای معاون مالی و اقتصادی شهردار که با عملکرد ضعیف و سوال برانگیز خود از دلایل استیضاح شهردار  اهواز هم بوده در حالی مطرح می‌شود که خرابی آسفالت یکی از جدی ترین مشکلات زیرساختی اهواز است و شورای شهر از دوسال قبل اصلاح وضع آسفالت را به عنوان اولویت کاری خود به شهردار ابلاغ کرده است.

۴ هزار تن قیر رایگان دولتی برای اهواز

دولت در یک سال اخیر در قالب طرح بازآفرینی شهری، ۴ هزار تن قیر رایگان به مناطق کم برخوردار اختصاص داد و باعث بهبود آسفالت در برخی مناطق شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و به گفته موسوی مدیرعامل سازمان نوسازی و بازسازی اهواز، ۲۵ تا ۳۰ هزار تن قیر برای مناطق هدف بازآفرینی مورد نیاز است.

تصاویر اجرای آسفالت از محل قیر رایگان دولتی بارها در رسانه‌های وابسته به شهرداری بازتاب داشته ولی مشخص نیست شهرداری چرا از بودجه عمرانی یا بودجه عوارض آلایندگی، چهره شهر به ویژه در زمینه آسفالت را تغییر نمی‌دهد.

واقعیت آن است که جبران عقب ماندگی شهر اهواز با بالاترین آمار بافت کم برخوردار، به عزم ملی نیاز دارد و از این جهت ورود دولت در قالب طرح بازآفرینی شهری امیدبخش است اما شهرداری اهواز که ثروتمند ترین شهرداری در طول دوره‌های گذشته به شمار می‌رود نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

شفاف نبودن نحوه هزینه‌کرد بودجه عمرانی و بودجه عوارض آلایندگی راه را برای تبلیغات و ارائه گزارش عملکرد غیر واقعی هموار می‌کند.

مناطق برخوردار هم آسفالت خوبی ندارند

وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر اهواز تنها محدود به مناطق کم برخوردار نیست بلکه در مناطق مرکزی و پرتردد نیز مشکلات زیادی وجود دارد که به دلیل کیفیت پایین مصالح به کار رفته در آسفالت، لکه گیری غیر اصولی و عدم نظارت است که باعث می‌شود بودجه‌های عمومی هزینه شده نیز هدر رود.

شهرداری اهواز دلیل عمده خرابی آسفالت را باران و آبهای سطحی عنوان می‌کند و این درحالی است که شیب آسفالت و ایجاد کانال آبهای سطحی از جمله مسوولیت‌های شهرداری است.

حفاری‌های برجای مانده از پروژه‌های شرکت آبفا نیز مزید بر علت شده تا در مناطق پر تردد نیز شاهد معابر مسدود شده، سوانح رانندگی و افزایش ترافیک باشیم به طوری که شهروندان را در سال‌های اخیرکلافه کرده و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

اولویتی که خبری از آن نیست

امینی شهردار اهواز بارها آسفالت را اولویت شهرداری دانسته و عنوان کرد: کار فنی و عمرانی شهرداری اهواز تنها در آسفالت خلاصه نمی‌شود اما این امر از حیث اجتماعی مهمترین است، چرا که مستقیما با زندگی مردم در ارتباط می‌باشد.

با وجود تأکیدها و وعده‌ها اما نرسیدن آسفالت به بسیاری از محلات نارضایتی شهروندان را در پی داشته و صدای اعتراض برخی اعضای شورا، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی نیز شنیده می‌شود.

اسفندیاری عضو شورای شهر اهواز در ۲۶ خرداد سال جاری با بیان اینکه بحث وضعیت آسفالت بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تقریبا خیابانی نمی‌بینیم که حداقل ۱۰ نقطه آن حادثه‌خیز نباشد. 

انتقاد دادگستری از شهرداری اهواز

علیرضا باوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اقدامات ناکافی شهرداری در حوزه آسفالت معابر سطح شهر، اظهار کرد: در چند سال اخیر خرابی آسفالت معابر و وجود چاله‌های ناشی از فرونشست زمین و تعمیرات شرکت‌های خدماتی از جمله آبفا، موجب نارضایتی مردم اهواز و آسیب جدی به خودروهای آنان شده است.

باوی در عین حال خواستار شناسایی نقاط معیوب و ترمیم فوری آن‌ها توسط این سازمان شد چرا که به گفته وی برخی از تصادفات از این موضوع ناشی می‌شود.

سید محمد جواد رضوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دو سال است که به مردم قول آسفالت خیابان‌ها دادیم، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی اعضای شورای شهر که برخاسته از مطالبات مردمی است آسفالت معابر و خیابان‌های اهواز است اما آنطور که باید در راستای تحقق این وعده عمل نشده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نهضت آسفالت هنوز اتفاق خاصی در اهواز نیفتاده است، ادامه داد: ما از اقدامات کنونی در حوزه‌ی آسفالت رضایت نداریم. نهضت آسفالت مربوط به آینده است و ما همچنان منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی در شهر اهواز می‌افتد و این ادعا کی عملیاتی می‌شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول