اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دستگیری فردی که با هویت دیگران کلاهبرداری می‌کرد

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

دستگیری فردی که با هویت دیگران کلاهبرداری می‌کرد

سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت یک نفر کاربر ناشناس اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دیگران می‌کرد، محرز شد.
 رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: برابر بررسی‎‌های انجام شده معلوم شد، شخصی به هویت نامعلوم با سرقت مدارک هویتی، رمز و کارت بانکی شاکیِ با درج آگهی‌های صوری در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کند.
وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌ دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.
موسوی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و اطلاعات کارت بانکی و مدارک هویتی با شگرد درج آگهی‌های سوری در سایت دیوار و فضای مجازی جلب و مورد دسترسی قرار می‌گرفت.
 رئیس پلیس فتا استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده‌های احتمالی افراد بزهکار، شهروندان در نگهداری مدارک هویتی نهایت دقت را به‌عمل آورند و از ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و یا سپردن مدارک به افراد غیر خودداری کنند.
وث تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول