اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

2 جوان فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند

دو جوان فلسطینی صبح امروز در پی عملیات شهادت‌طلبانه در شمال کرانه باختری با تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند.

2 جوان فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری صهیونیستی صبح امروز (پنج شنبه) از عملیات تیراندازی دو جوان فلسطینی به سمت اتوبوس حامل شهرک‌نشینان در شهرک «آونی هفتز» در نزدیکی شهر طولکرم خبر دادند.

به نوشته وبگاه خبری عرب۴۸، رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که این دو فلسطینی پس از تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان فرار کرده و در مسیر عبور خود با نظامیان اسرائیلی که برای بازداشت آن‌ها کمین کرده بودند درگیر شدند.

طبق این گزارش، طی این درگیری، یکی از آن‌ها در همان نقطه به شهادت رسید و دیگر پس از مجروح شدن و اندکی بعد شهید شد.

 

به ادعای رادیو ارتش اسرائیل در خودروی این دو جوان فلسطینی یک سلاح ام-۱۶ یافت شد. اشغالگران همچنین مانع ورود آمبولانس‌های فلسطینی به محل درگیری شدند.

 


سلاحی که دو جوان فلسطینی با آن اقدام به عملیات کردند

کرانه باختری این روزها همزمان با عید یهودیان موسوم به عید «سوکوت» در اوج التهاب و تنش به سر می‌برد و همزمان با یورش صدها نفری روزانه شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها نیز به میزان عملیات‌های خود افزوده‌اند.

در این میان نظامیان اشغالگر قدس از بامداد تا صبحگاه امروز با یورش به اردوگاه طولکرم و بلاطه با جوانان فلسطینی درگیر شدند، در بخش شرقی شهر نابلس نیز درگیری‌های شدیدی در نیمه شب امروز گزارش شده است. در ورودی اردوگاه طولکرم این درگیری‌ها شدید گزارش شده، به طوری که صدای تیراندازی و انفجار و دود غلیظ منطقه را فرا گرفته بود و یک نظامی اشغالگر نیز زخمی شد.

گردان‌های «عز الدین القسام» شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که نیروهای این گروه مقاومت در ورودی اردوگاه طولکرم در کمین نظامیان صهیونیست نشسته و آن‌ها را با رگباری از گلوله و بمب‌های دست ساز هدف قرار دادند. عزالدین القسام همچنین گفت که نیروهای مقاومت فلسطینی اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه کردند.

در این راستا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت که عملیات نیروهای حماس در شمال کرانه باختری باید زنگ هشدار جدی برای نهادهای امنیتی رژیم تل آویو باشد.

۲۰۰ فلسطینی و پنج نظامی صهیونیست زخمی شدند​

اما در نابلس درگیری‌های شدیدی در شرق این شهر به خصوص در اطراف یک زیارتگاه به نام «قبر یوسف» و همچنین داخل اردوگاه «بلاطه» و اردوگاه «عسکر القدیم» گزارش شده است.

قرار است بیش از دو هزار شهرک‌نشین صهیونیست با ۴۰ اتوبوس برای بازدید از «قبر یوسف» به نابلس سرازیر شوند و نظامیان اشغالگر برای آماده‌سازی ورود آن‌ها وارد این منطقه شده بودند.

به گفته منابع فلسطینی، ساکنان شرق نابلس نیز با کوکتل مولوتف و تایرهای آتش گرفته با اشغالگران مقابله کردند که در این میان یک بولدزر ارتش صهیونیستی در آتش سوخت و حدود ۲۰۰ فلسطینی نیز با شلیک گلوله جنگی و گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور زخمی شدند؛ در این میان یک آمبولانس نیز که در حال انتقال مجروحین بود هدف تیراندازی اشغالگران قرار گرفت.

ارتش رژیم اسرائیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پنج نفر از نیروهای مرزبانی در درگیری‌های بامداد در طولکرم زخمی شدند که حال سه نفر از آنان وخیم است».

فلسطینی‌ها در کرانه باختری بیش از دو سال است که سنگ و چاقو را کنار گذاشته و برای مقابله با اشغالگران سلاح گرم در دست گرفته‌اند؛ در این میان گروههای کوچک مسلحانه در بیشتر روستاها و اردوگاههای آوارگان تشکیل شده است؛ طبق آمار منابع صهیونیستی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۶ صهیونیست به دست فلسطینی‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول