اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خرید روزانه ۲۵ میلیاردی با طرح کالابرگ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: خرید روزانه طرح کالابرگ در استان خراسان رضوی از یک و نیم میلیارد تومان، به ۲۵ میلیارد تومان در روز افزایش یافته است.

خرید روزانه ۲۵ میلیاردی با طرح کالابرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد امین بابایی امروز در همایش تجلیل از کمیته‌های برتر حفاظت فنی و بهداشت کار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه که در محل سالن جلسات هتل امیران نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: طرح کالا برگ از اسفند سال قبل در سراسر کشور راه‌اندازی شد و از خرداد ماه امسال، دولت برای تشویق مردم وارد مداخلات هوشمند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی افزود: در همین راستا دولت برای تشویق دهک‌های ۱ تا ۵ و همینطور مددجویان تحت پویش کمیته امداد و  بهزیستی دهک‌های یک تا ۹ به ازای هر ۲۰۰هزار تومن خرید برای هر نفر ۱۲۰هزار تومان افزایش یارانه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استقبال مردم رو به افزایش است و در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰هزار خانوار خرید انجام دادند، تصریح کرد: در ابتدای طرح میانگین خرید روزانه در استان یک و نیم میلیارد تومان بود که در حال حاضر به بیش از ۲۵ میلیارد تومان در روز رسیده است.

بابایی با ذکر این نکته که خرید با کالابرگ فرصت بسیار خوبی برای سلامت جامعه و برگشت یارانه به چرخه تولید است، اضافه کرد: هدف اصلی این طرح سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از سو تغدیه است و هدف دوم طرح این است که یارانه‌ای نقدی که به مردم پرداخت می‌شود با خرید ۱۱ قلم کالا به صورت کالابرگ به چرخ تولید بازگردد.

خط قرمز ما صیانت از نیروی کار است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ابراز کرد: کشور ما از سال گذشته به موافقت‌نامه ۱۵۵ در سطح سازمان بین‌المللی ملحق شده است که عمده‌ترین ویژگی موافقت‌‌نامه ۱۵۵ سرکشی و بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار و واحدهای دولتی است

وی ادامه داد: در گذشته بازرسین ما تنها در واحدهایی که مشمول قانون کار بودند سرکشی و بازرسی داشتند اما از سال گذشته و بر اساس موافقت‌نامه ۱۵۵ دامنه فعالیت بازرسین کار بیشتر شده و در واحدهای دولتی  هم موظف به ورود بحث ایمنی و تذکرات به کارفرمایان دولتی هستند.

استان خراسان رضوی در حوادث ناشی از کار رتبه سوم را دارد

بابایی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است، تشریح کرد: در دنیا هر ۱۵ ثانیه یک نفر براثر حوادث ناشی از کار بین می‌روند همچنین مرگ و میر بر اثر بیماری‌های ناشی از کار ۶ برابر بیشتر از حوادث ناشی از کار است.

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی رتبه سوم حوادث ناشی از کار دارد، عنوان کرد: در سطح کشور ۴۵ درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی است از این رو هر چقدر از خطر فعالیت غیر ایمن، شرایط غیر ایمن و منبع غیر ایمن دور باشیم میزان حوادث به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول