اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رئیس مجلس سنای فرانسه: باید از ارمنستان دفاع کنیم

رئیس مجلس سنای فرانسه خواستار ادامه حمایت از ارمنستان در برابر جمهوری آذربایجان شد.

رئیس مجلس سنای فرانسه: باید از ارمنستان دفاع کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس مجلس سنای فرانسه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور خواستار حمایت از ارمنستان در تقابل با جمهوری آذربایجان شد. 

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «ژرار لارشر» رئیس مجلس سنای فرانسه در مصاحبه با نشریه «فیگارو» گفت: «من همبستگی خود را اعلام می‌کنم. ما باید شجاعت نشان دهیم. همه ما باید از ارمنستان و ارمنی‌های قره باغ حمایت کنیم.»

وی با انتقاد از جمهوری آذربایجان، این کشور را به پاکسازی قومی در قره باغ متهم کرد.

در تحولی دیگر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تلاش فرانسه برای تسلیح ارمنستان به هر طریق ممکن را کاملا غیرقابل قبول خواند.

براساس گزارش خبرگزاری ترند، این اظهارات یک روز پس از سخنان «کاترین کولنا» وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر وی به ارمنستان مطرح شده است. در این بیانیه آمده است؛ تسلیح ارمنستان به هر طریق ممکن و ترغیب این کشور به تهاجم و ماجراجویی نظامی توسط دولت فرانسه غیرقابل قبول است. با توجه به سابقه فرانسه برای مداخله در منطقه ما، این نوع تلاشها مثل سابق به شکست خواهد انجامید.

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.

چندی قبل «گیلبرت لوک دویناز» قانونگذار فرانسوی و رئیس «گروه دوستی فرانسه و ارمنستان» گفت که فرانسه باید به تسلیح ارمنستان کمک کند.

رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان اظهار داشت: «ما همچنان در کنار ارمنستان و بخش ارامنه نشین  قره باغ کوهستانی خواهیم بود. موضع ما توسط همکاران من در مجلس سنا بیان شده است».

این سناتور فرانسوی گفت: «آنچه اتحادیه اروپا از طریق ماموریت نظارتی خود انجام می‌دهد خوب است، اما ما باید به ارمنستان اجازه دهیم امنیت مرزهای خود را تضمین کند، به این معنی که باید به ارمنستان کمک کنیم تا خود را مسلح کند.»

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول