اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: مخاطب شناسی نادرست برخی فیلمسازان باعث افت تماشاگر می شود

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پردیس های سینمایی شهرهای شیراز و زرقان به اسامی پردیس سینمایی زرقان، پردیس سینمایی زنده یاد امین تارخ، پردیس سینمایی نگین، با ابراز خرسندی از این همه همت برای ساخت سینما و توجه به فرهنگ سینماداری، ابراز داشت: لازم است پیش از تولید فیلم، علاقمندی های مخاطب مورد پژوهش قرار گرفته و بر اساس آن، ساخت فیلم و جذب مخاطب صورت گیرد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: مخاطب شناسی نادرست برخی فیلمسازان باعث افت تماشاگر می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حبیب ایل بیگی، گفت: در سینما، نمی توان یک موضوع خاص را تعمیم داد، گاهی فیلمسازان صرفا با توجه به علاقه شخصی، فیلمی را می سازند.

وی افزود: در سینما، مثل هر هنری، آموزش در جریان است، انواع مراکز آموزشی در کشور وجود دارند که این هنر را آموزش می دهند، اما اکنون زمان آن است که به لحاظ کیفی، سطح پایه به سطح پیشرفته تبدیل گردد و خیلی از فیلمساران کنونی، هنوز به آموزش نیاز دارند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار اینکه، یکی از معضلات کنونی سینما، افزایش بسیار زیاد قیمت تولید فیلم سینمایی است، ادامه داد: با شیوه امروز و ناقص بودن برخی نقشه های فیلم های سینمایی، طبیعی است که سینمای ما گران و پرهزینه می ماند و راه این است تا با مراجعه به فیلمسازی و سینمای استودیویی، بتوانیم هزینه ها را کاهش داد.

ایل بیگی، یکی از دلایل افت تماشاگران سینما را عدم شناخت صحیح مخاطب توسط برخی فیلمسازان دانست و افزود: لازم است پیش از تولید فیلم، علاقمندی های مخاطب مورد پژوهش قرار گرفته و بر اساس آن، جذب مخاطب صورت گیرد، گاهی پژوهش های جذب مخاطب بعد از اکران فیلم نیز باید انجام گیرد، تنها به فروش فیلم نباید اکتفا کرد.

وی بیان داشت: یک فیلمساز، تنها نباید به مهارت خویش اتکا کند، بلکه لازمه آن، تهذیب نفس، مطالعه، انسانیت، تجربه و اخلاقیات داشته باشد، چرا که باید به اثرات فیلمی که ساخته و اکران می شود، بر مخاطب، توجه کرد.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول