اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای طرح پویایی کتابداران در گلستان

معاون کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: طرح پویایی کتابداران با هدف هر کتابخانه یک قرارگاه فرهنگی در راستای فعالیت‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان و جوانان در گلستان در حال اجرا است.

اجرای طرح پویایی کتابداران در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، الهام متین عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: طرح پویایی کتابداران با نگاه هر کتابخانه در هر نقطه از استان یک قرارگاه فرهنگی در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی برای دانش‌آموزان و جوانان در سطح استان در حال اجرا است.

وی تصریح‌کرد: منبع درآمدی کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد شهرداری‌ها، حق عضویت، تملک و دارایی و خیرین است.

وی ادامه داد: اگر شهرداری‌ها نسبت به نیم درصد واریزی خود اقدام نکنند، این مبلغ از مجموع اعتبارات شهرداری‌ها محاسبه، کسر شده و مستقیما به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واریز می‌شود و قابل برگشت به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیست.

متین گفت: کتابخانه‌های عمومی استان گلستان طرح‌های گسترده‌ای دارد و به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد کتابخانه در هرنقطه از شهر و روستای استان به ویژه مناطق محروم هستیم.

وی بیان کرد: طرح یاور کتاب و ایجاد کتابخانه سیار در روستاها و غیره از جمله طرح‌ها برای توسعه فضای کتابخانه‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

معاون کتابخانه‌های عمومی گلستان ابرازکرد: طبق بخشنامه، کتابخانه‌های عمومی موظف به تعمیر، تامین نیرو و تجهیز کتابخانه‌ها می باشد و اگر ارگان‌های فرهنگی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری زمین موردنیاز را تامین کنند، کتابخانه احداث می‌کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته فرمانداری گنبدکاووس از محل اعتبارات تملک‌ و دارایی مبلغ ۷۰ میلیون تومان و امسال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای حوزه کتابخانه‌ها مصوب کردند که امید داریم تخصیص پیدا کند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول