اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

با آنهایی که نیات واقفین را اجرا نمی کنند برخورد شود

امام جمعه میناب گفت: در متصرفین موقوفاتی که واقفین وقف کرده اند و برخی با تصرف آنها حاضربه اجرای نیت آنها نیستند برخورد شود.

با آنهایی که نیات واقفین را اجرا نمی کنند برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب امروز در همایش یاوران وقف در این شهرستان ضمن تبریک این هفته به همه واقفان و کسانی که در زمینه وقف نقش ایفا می کنند با اشاره به احادیثی در خصوص اهمیت وقف اظهار داشت:  مردم میناب در گذشته در خصوص اهمیت  وقف که احسانی ماندگار برای  واقفان است، بسیارخوب عمل کرده اند.

وی افزود: وقف احسانی  است که تا عین موقوفه وجود دارد و از آن استفاده می شود ثواب وفضیلت آن برای واقف وجود دارد و ماندگاری وقف سبب می شود تا فضیلت آن برای واقف دو چندان شود.

امام جمعه با اشاره به این که هدف از تاسیس سازمان اوقاف نظارت بر ماندگاری موقوفات است و سبب تصرف نیات واقفین  و موقوفات به مرور زمان توسط کسی نباشد، عنوان کرد: از زمانی که من در میناب در این مسئولیت  هستم  مدیران تلاش می کنند تا هم نیت واقفین اجرا شود و هم از موقوفات دفاع شود که از این حیث از همه آنها رضایت دارم.

امام جمعه میناب با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به موضوع واقف بودن و اهمیت و ثواب آن در آخرت، تصریح کرد: شهرستان میناب از گذشته تا کنون در زمینه وقف در استان هرمزگان حرف برای گفتن دارد و همواره مردم این شهر در این زمینه فعال هستند.

وی در خصوص تلاش مدیران فعلی و  سابق اداره اوقاف میناب در زمینه دفاع از موقوفات شهرستان خاطر نشان کرد:  تلاش این مدیران  در زمینه اجرای نیت واقفین و دفاع از موقوفات ستودنی است و این تلاش آنها رضایت بخش است. 

ابراهیمی از مدیران استانی سابق سازمان اوقاف هم تمجید کرد و بیان داشت: سازمان اوقاف در کشور یک نگاه جدیدی برای دفاع از موقوفات در برابر کسانی که به هر دلیلی نیت واقفین اجرا نمی کنند، داشته باشد. 

امام جمعه میناب تاکید کرد: اولا در موقوفاتی که واقفین وقف کرده اند نیات آنها باید به نحو احسن انجام شود ثانیا با کسی که  به دنبال تصرف موقوفات هستند و نیت واقفین را اجرا نمی کنند، برخورد شود.

وی خطاب به برخی از متصرفین  موقوفات در میناب عنوان کرد:  از اینکه برخی از مردم و دستگاهها در میناب  مانع اجرای نیات واقفین هستند شکی نیست که در صورت نیاز نام آن هم برده خواهد شد اما باید نیات واقفین را اجرا کرد حتی اگر نیاز باشد با وزارتخانه مربوطه هماهنگ شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول