اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس پلیس‌راه فراجا: 75 درصد کشته‌های تصادفات در سوانح رانندگی جاده‌ها است

رئیس پلیس‌راه فراجا گفت: 75 درصد تصادفات کشور در شهرها و 25 درصد آن در جاده‌هاست که 75درصد مربوط به کشته‌های تصادفات ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌ها است.

رئیس پلیس‌راه فراجا: 75 درصد کشته‌های تصادفات در سوانح رانندگی جاده‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسن مومنی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گلستان، اظهار کرد: شخص رئیس جمهور در موضوع کاهش تصادفات دغدغه دارد.

وی ادامه داد: شورای عالی تصادفات پس از ۱۰ سال با حضور شخص آقای رئیسی برگزار شد و این جلسه ۱۰ سال برگزار نمی‌شد که این نشان می‌دهد ما در شرایطی هستیم که دولت و پلیس دغدغه کاهش تصادفات دارند و باید از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس پلیس‌راه فراجا خاطرنشان کرد: ۳۳ دستگاه در حوزه تصادفات مسوولیت دارند که هشت سازمان و نهاد مسوولیت مستقیم دارند.

مومنی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش تصادفات در کشور هستیم که سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات در کشور جان باختند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱۲ فوتی در تصادفات ثبت شده که افزایش ۱۹ درصدی داشته، در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۳۲۶ نفر رسید که افزایش ۱۶ درصدی داشته و در پنج ماه نخست سال جاری نیز ۱۸۵ نفر در تصادفات جان باختند که افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس پلیس‌راه فراجا بیان کرد: هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود و در کشور ۵۲ درصد جراحات و فوت حوادث ناشی از تصادفات است.

مومنی تصریح کرد: وقوع تصادفات در کشور عوامل متعددی دارد که سهم عامل انسانی در وقوع تصادفات ۵۲ درصد است، راه ۲۰ درصد است و وسیله نقلیه ۱۲ درصد است.

وی گفت: ۸۲ درصد وقوع تصادفات در کشور به دلیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد که در موضوع عدم توجه به جلو، سهم استفاده از تلفن همراه بسیار بالا است.

 

آغاز پدیده جوانمرگی در تصادفات کشور

رئیس پلیس‌راه فراجا تاکید کرد: ۲۵ درصد تصادفات در کشور در جاده‌ها و ۷۵ درصد در شهرها است که ۷۵ درصد کشته‌های تصادفات ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌ها است.

مومنی بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای کشور رقم می‌خورد که این سهم در استان‌هایی مثل گلستان در پنج کیلومتری شهرها است.

وی افزود: متاسفانه پدیده جوانمرگی در تصادفات در حال رقم خوردن است به صورتی که ۲۲ درصد فوت ناشی از تصادفات بین ۲۱ تا ۳۰ سال سن دارند و ۶۵ درصد فوتی‌ها بین ۲۱ تا ۶۵ سال سن دارند.

رئیس پلیس‌راه فراجا گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان ناشی از تصادفات دچار نقص عضو و قطع عضو می‌شوند.

مومنی با اشاره بر لزوم ایمن‌سازی جاده‌های استان گلستان بیان کرد: سرعت‌کاه‌ها در جاده‌های استان ایمن نیست و مردم از این موضوع نگران هستند.

میانگین کشته‌های عابران پیاده در تصادفات گلستان ۲ برابر کشور

وی افزود: همجواری مزارع کشاورزی و روستاها با جاده‌های اصلی، عبور و مرور ادوات کشاورزی در جاده‌های استان، عدم وجود روشنایی مناسب در برخی مسیرهای مواصلاتی استان بخش مهمی از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس‌راه فراجا اظهار کرد: میانگین تصادفات موتورسیکلت سواران در کشور ۱۶ درصد است و این آمار در گلستان ۳۴ درصد است و متوسط کشته‌های عابران پیاده در استان گلستان دو برابر میانگین کشوری است به صورتی که در کشور هفت درصد است و در گلستان ۱۳ درصد است.

مومنی در پایان از عدم وجود قوانین مناسب برای برخورد با تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات گلایه کرد و گفت: متاسفانه جرائم رانندگی بازدارنده نیست و حتی همین جرائم اندک را هم بسیاری از رانندگان پرداخت نمی‌کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول