اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| پاسخ به سؤالات متداول آموزشی در باب ادامه تحصیل

میز دانشجو در این قسمت سؤالات متداول آموزشی در باب ادامه تحصیل را پاسخ می‌دهد.

میز دانشجو| پاسخ به سؤالات متداول آموزشی در باب ادامه تحصیل

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  «دانشجو اگر پس از قبولی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام مراجعه کنند و بعد از آن پشیمان شده باشد و بخواهد ادامه تحصیل دهد چگونه باید عمل کند؟»، میز دانشجو سوالات پیرامون این قضیه را شرح می‌دهد.

سوال ۱: دانشجو اگر پس از قبولی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام مراجعه کنند و بعد ازآن پشیمان شده باشد و بخواهد ادامه تحصیل دهد چگونه باید عمل کنند؟

پاسخ: در صورتی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد و دانشگاه موافقت کنند، می تواند با در دست داشتن مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی خود به دانشگاه مراجعه و درخواست ثبت‌نام کنند. مدت زمان عدم مراجعه (اولین نیمسال تحصیلی)، مرخصی با احتساب سنوات منظور خواهد شد و دانشجو باید شهریه ثابت آن ترم را پرداخت کنند.

سوال ۲: آیا پذیرفته شدگانی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل نشوند، می‌توانند در همان سال تحصیلی درخواست ثبت‌نام کنند؟

پاسخ: به صورت مشروط بله؛ پذیرفته شده با دادن تعهد کتبی برای ارائه مدرک خود تا پایان بهمن ماه همان سال و در صورت کسب مجوز از سازمان سنجش، دانشجوی ورودی بهمن ماه خواهد بود.

سوال ۳: کاردانی پیوسته و ناپیوسته را تعریف کنید.

پاسخ: کاردانی پیوسته شامل دانش آموختگان دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش است، که بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد مقطع کاردانی می شوند. کاردانی ناپیوسته شامل دانش آموختگان دیپلم نظری است که باگذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد مقطع کاردانی می‌شوند.

سوال ۴ : دانشجوی مشروط کیست؟

پاسخ: دانشجویی که معدل نیمسال تحصیلی (اول یا دوم) آن زیر ۱۲ باشد، دانشجوی مشروط محسوب شده و ترم بعد مجاز به اخذ حداکثر ۱۴ واحد درسی هستند.

سوال ۵: دانشجوی اخراجی کیست؟

پاسخ: دانشجوی مقطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته که در دوره تحصیل خود ۲ بار و دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته که در دوره تحصیل خود ۳ بار مشروطی(معدل زیر ۱۲) کسب نماید؛ به عنوان دانشجوی اخراجی محسوب می‌شود.

سوال ۶: حداقل و حداکثر چه تعداد واحد دانشجو می تواند در هر ترم انتخاب کنند؟

پاسخ: دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی انتخاب کند. حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان ۶ واحد درسی است.

نکته ۱: اگر میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل ۱۷ باشد، (با شرط رعایت حداقل واحد موثر گذرانده شده در ترم قبل (۱۲ واحد)) می تواند در نیمسال تحصیلی بعد با تایید گروه آموزشی حداکثر تا ۲۴ واحد درس اخذ کنند.

نکته ۲: دانشجوی ترم آخر، دانشجویی است که تعداد واحد باقیمانده آن جهت فارغ التحصیلی کمتر یا مساوی ۲۴ واحد باشد.

نکته ۳ : دانشجوی ترم آخر، به شرطی می تواند تا ۲۴ واحد درسی اخذ نماید که میانگین کل وی بالای ۱۰ باشد.

نکته ۴ : دانشجوی مشروط ترم آخر، مجاز به اخذ کلیه دروس باقیمانده خود با رعایت نکته قبل می باشد.

نکته ۵ : در صورتی که دانشجو با گذراندن حداکثر ۸ واحد درسی فارغ التحصیل شود، با تایید گروه آموزشی می تواند واحدهای باقیمانده را در ترم تابستان اخذ کنند.

نکته ۶: دانشجوی ترم آخر، همزمان نمی‌تواند از نکات ۲ و ۵ استفاده کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول