اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا به مقامات ترکمنستان

سفیر جدید اتحادیه اروپا در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ترکمنستان تقدیم کرد.

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا به مقامات ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بئاتا پکسا»، سفیر جدید اتحادیه اروپا در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «رشید مرداف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن تبریک انتصاب پکسا به این سمت، برای وی در انجام ماموریت دیپلماتیک در این کشور آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در بخش دیگری به تشدید همکاری بین ترکمنستان و اتحادیه اروپا چه در قالب دوجانبه و چه در چارچوب «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» اشاره کردند.

در جریان این دیدار همچنین مسائل مربوط به تبادل سفرها در بالاترین سطح مورد بررسی و در خصوص توسعه بیشتر همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیتی، انرژی، آموزشی، محیط زیست و مدیریت منابع آبی در آسیای مرکزی به تفصیل تبادل نظر شد.

در این زمینه، دو طرف به کار هماهنگ ترکمنستان و اتحادیه اروپا در اجرای برنامه‌های منطقه‌ای و پروژه‌های اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی، از جمله پروژه مدیریت مرزها در منطقه (BOMCA) و پیشگیری از مواد مخدر(CADAP)، اراسموس پلاس (Erasmus+)، برنامه اتحادیه اروپا در زمینه ی آموزش، کارآموزی، جوانان و ورزش، اشاره کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول