اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌مندی ۸۱ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات مراکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌مندی ۸۱ هزار نفر در سراسر استان از خدمات مراکز نیکوکاری گفت: از این تعداد بیش از ۳۴ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

بهره‌مندی ۸۱ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات مراکز نیکوکاری

جاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله‌محور، مسجدمحور، صنفی و مراکز تخصصی توسط مردم، خیرین و نیکوکاران هر منطقه راه‌اندازی و مدیریت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مراکز کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط نیروهای مردمی جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان تحت حمایت و غیرتحت حمایت همان منطقه می‌رسد.

وی افزود: ۱۶۷ مرکز نیکوکاری در راستای کمک به نیازمندان و رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها در سطح استان ثبت شده‌ که از این تعداد ۴۸ مرکز به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

محمدی اضافه کرد: از مجموع این مراکز تخصصی نیکوکاری ۱۲ مرکز در زمینه زکات، ۱۶ مرکز در زمینه اشتغال و کارآفرینی، ۱۵ مرکز در زمینه فرهنگی(کمک به تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب)، سه مرکز در زمینه درمان و خدمات پزشکی، یک مرکز در زمینه قرآن و یک مرکز نیز در زمینه احداث مسکن فعالیت می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه انجام خدمات رایگان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است، بیان کرد: دارندگان تخصص‌های گوناگون از جمله تدریس، تعمیرات لوازم خانگی و ساختمان، درمان و انجام امور مربوط به تاسیسات ساختمان و غیره می‌توانند در راستای انجام امور خیریه و کمک به نیازمندان به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بهره‌مندی ۸۱ هزار نفر در سراسر استان از خدمات مراکز نیکوکاری گفت: از این تعداد بیش از ۳۴ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان کمک‌های نقدی مردم استان به مراکز نیکوکاری طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۶ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های غیرنقدی ۴۵ میلیارد تومان و برآورد هزینه ارائه خدمات رایگان به نیازمندان نیز بیش از ۳ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

محمدی در پایان با اشاره به شعار مراکز نیکوکاری تحت عنوان «مردم برای مردم»، گفت: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق مختلف، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول