اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کم کاری نهادهای مسوول در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: فرهنگ و باورهای دینی در معرض شدیدترین تاخت و تاز دشمن قرار دارند و کم کاری مسوولین در این حوزه پذیرفتنی نیست.

کم کاری نهادهای مسوول در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام علی معبودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مهمترین عامل پیشرفت یک جامعه فرهنگ است و اگر هنجارهای شایسته را با ناهنجاری جایگزین کنیم مشکلات امروزی در برخی حوزه ها را در مقیاس کوچک مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از نیازهای امروزی بشر مهارت آموزی است و مسائل را باید با روش درست حل کنیم و به نتیجه مطلوب برسانیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ اقتصادی و جامعه سه لایه دارد. ابتدا نماد می باشد که با علامت هایی مشخص است، بخش دوم میانه است که ارزش های معنوی در این راستا تعریف می شود و در شرع مقدس و قوانین تعریف شده و مرز زیرین مرحله سوم است که باورها و اعتقادات در این رده تعریف می شود و عیدغدیر نمونه بارز آن است.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: در جامعه از نظر فرهنگ و ارزش ها مشکلی نداریم و بسیاری از جوانان با روشنگری از مواضع خود برمی گردند و در راهی که خانواده در آن ترسیم شده است، قدم بر می‌دارند.

وی اضافه کرد: کم کاری نهادهای فرهنگی، مذهبی، رسانه و مراکز آموزشی در رده های مختلف باعث شده که امروز بسیاری از انحرافات رقم بخورد. رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ با عناوین شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و تهاجم فرهنگی، بارها هشدارهای لازم متذکر شده اند. در این حوزه کم کاری شده است و اگر بتوانیم مسیر درست فرهنگ را آموزش دهیم مشکلات فرهنگی کمتر خواهد شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان گفت: برای کاهش دغدغه های فرهنگی جامعه باید در سایه فرهنگ اسلامی و ایرانی حرکت کنیم. امروز باید در راستای ترویج فرهنگ خوب، معلمانی را تربیت کنیم که هدایتگر و مروج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند. این امر تنها با معلم دینی و پرورشی جواب نمی دهد و همه فرهنگیان و نهادها باید در مسیر صحیح گام بردارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول