اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیرغلامان اهل‌بیت (ع) از ۸ کشور جهان وارد گیلان شدند

پیرغلامان و مادحین هشت کشور خارجه از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت برای شرکت در اجلاس بین المللی پیرغلامان خاندان صمت و طهارت وارد گیلان شدند.

پیرغلامان اهل‌بیت (ع) از ۸ کشور جهان وارد گیلان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز پیرغلامان حسینی از سرتاسر ایران اسلامی و هشت کشور خارجی همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) به منظور شرکت در بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی گیلان  با استقبال اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان  و جمعی از مسوولان استانی وارد فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت شدند.

اسدالله‌ عباسی استاندار گیلان در حاشیه این استقبال و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور پیر غلامان اهل‌بیت (ع) در گیلان اظهار کرد: این استان یکی از ولایتمدارترین مردمان کشور هستند که در برهه‌های مختلف همواره از اسلام و ایران اسلامی دفاع کردند.

عباسی حضور پیرغلامان اهل‌بیت در گیلان را فرصتی برای معرفی فرهنگ مردمان دیار میرزا دانست و گفت: مایه افتخار است که استان گیلان که در حب اهل بیت(ع) ریشه‌دار است، میزبان خادمان و پیرغلامان حسینی باشد.

وی با تاکید بر آمادگی گیلان در برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان خاندان عصمت و طهارت در این استان، افزود: تجلیل از پیرغلامان حسینی تجلیل از یک عمر نوکری امام حسین(ع) است و مداحان منتسب به شخصیتی هستند که زینت آسمان و زمین، چراغ هدایت، کشتی نجات و الگوی شرافت است.

 

به گزارش فارس، بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با شعار محوری "گیلان حسین بن علی(ع)" از ساعت ۱۹ امروز در منطقه زیباکنار رشت با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و سدالله عباسی استاندار گیلان آغاز می‌شود.

این اجلاس به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق برگزار می‌شود.

گفتنی است بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول