اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفر رئیسی به آفریقای جنوبی و تانزانیا و سفر معاون اول به بلاروس

در دوازدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی درباره هماهنگی سفر آتی رئیس جهمور به آفریقای جنوبی و تانزانیا و سفر معاون اول به بلاروس بحث و تبادل نظر شد.

سفر رئیسی به آفریقای جنوبی و تانزانیا و سفر معاون اول به بلاروس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دوازدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دو دستور کار انجام هماهنگی سفر آتی رئیس جمهور به آفریقا (آفریقای جنوبی و تانزانیا) و سفر معاون اول رئیس جمهور به بلاروس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی صفری با اشاره به اهمیت ارتقای سطح روابط با کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی و تانزانیا، بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک بین کشورهای این حوزه و پیگیری توافقات انجام شده در چارچوب این کمیسیون‌ها در جهت رشد روابط اقتصادی و تجاری با این کشورها تأکید کرد.

وی با حائز اهمیت خواندن سفر‌ رئیس جمهور به آفریقای جنوبی و تانزانیا، از همه دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست با جدیت و برنامه ریزی هدفمند اقدامات لازم در جهت استفاده حداکثری از فرصت این سفر به منظور ارزآوری، توسعه صادرات و تنوع بخشی به واردات را به عمل آورند.

در بخش پایانی نشست سفر آتی معاون اول رئیس جمهور به بلاروس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این جلسه با اشاره به  پروژه‌های موجود با بلاروس در زمینه‌های حمل ونقل، دارو و تجهیزات پزشکی، صادرات خودرو، صدور خدمات فنی و مهندسی، نفت و پتروشیمی و... بر لزوم برنامه ریزی و پیگیری دقیق و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تا اجرایی شدن آن‌ها تأکید کرد.

وی همچنین  ضمن تبیین اهمیت نقش و جایگاه بخش خصوصی در ارتقای کمی و کیفی سطح روابط اقتصادی کشور، از نمایندگان دستگاه‌ها خواست در جهت مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی نسبت به  تسهیل مشارکت و ارائه خدمات تشویقی اهتمام ورزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول