اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

17 ربیع‌الاول و حرم امام مهربانی‌ها نوبهاری دیگر است

اهل هر کجا که باشی محو زیبایی این صحن و سرا می‌شوی، زیبایی از جنس شادی، معنویت و حال خوب. هفدهم ربیع الاول، یازدهم مهرماه و در فصل خزان، حرم مطهر امام مهربانی ها نوبهاری دیگر است.

17 ربیع‌الاول و حرم امام مهربانی‌ها نوبهاری دیگر است

خبرگزاری فارس- مشهد؛ ۱۷ ربیع‌الاول، روزی مبارک و فرخنده است و این تبریک و شادباش را به واسطه طلوع توامان خورشید نبوت و امامت، باید مضاعف دانست. همزمانی ولادت رسول‌خدا(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تقارنی شگفت است. امروز، میلاد پبامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) است. روزی که یکی برگزیده شد تا بشر را از تاریکی جهل برهاند و دیگری آمد تا پرده‌های شبهه و جهالت ناشی از آن را کنار بزند و نور حقیقت را به دل مومنان بتاباند.

 امروز، حرم مطهر آقاجان مان امام رضا (ع) حال و هوایی دیگر دارد. ریسه ها و چراغ های رنگی که حرم مطهر را در شب میلاد، دیدنی کرده بود و امروز هم گل آرایی های ویژه این عید بزرگ خودنمایی می کند. 

 

کتیبه های مناسبتی حرم مطهر رضوی نیز نصب شده است. چنان‌که کتیبه‌های بزرگ با عباراتی متناسب با ایام ولادت خجسته نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در بلندای ایوان‌های صحن‌های مرکزی عید را بر همه حاضران تبریک و شادباش می گوید.

 

گل‌آرایی محل‌های برگزاری آیین های جشن و شادمانی ویژه ایام هفته وحدت در حرم مطهر به طور ویژه انجام شده و گل‌های متناسب فصل همچون داوودی، ساناز، شمشاد طلایی، پتوس، برگ عبایی و آگلونما از جمله گل هایی است که در اجرای گل‌آرایی حرم مطهر رضوی استفاده شده است.

بعد از چندقدمی پیاده روی و با نزدیک شدن به رواق دارالحجه، عروس و دامادهایی را میبینی که این عید بزرگ را برای آغاز زندگی عاشقانه شان انتخاب کرده اند. خانواده هایی که با لبخند رضایت شان برای پیوند مبارک و ابدی دختر و پسرها به محل عقد جوانان می روند و تازه عروسانی که با گل های در دست شان، این پیوند مبارک را نوید می دهند.

 

این جا حرم آقاجان مان امام رضاست و یازدهمین روز از مهرماه و در فصل خزان، نوبهاری دیگر است. زائرانی که از شهرهای دوردست و مجاورانی که از خانه هایشان به امید عیدی از امام مهربانی ها آمده اند. عاشقان دین نبوی و مکتب جعفری از هر سو به طرف مضجع شریف ثامن‌الحجج (ع) به حرکت درآمده‌اند تا آمدن اشرف خلق جهان را به میراث‌دار ولایتش در خطه خراسان تبریک بگویند.

چقدر جای شما در این بارگاه خالی است...
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول