اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| جایگزینی اساتید دانشگاه‌ با دستیاران آموزشی به نفع دانشگاهیان است یا به ضررشان؟

برخی کاربران سامانه فارس با ثبت پویشی در این سامانه خواستار «انتقاد به جایگزینی اساتید دانشگاه به دستیاران آموزشی» شدند.

فارس من| جایگزینی اساتید دانشگاه‌ با دستیاران آموزشی به نفع دانشگاهیان است یا به ضررشان؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار«انتقاد به جایگزینی اساتید دانشگاه به دستیاران آموزشی» شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: 
«آقای طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی براساس تبلیغات آن دانشگاه «رویای خود را آزاد انتخاب کردیم» حال پس از گذراندن چندین واحد به یکباره آن مقام تصمیم گرفته‌اید از دانشجویان دانشگاه برای تدریس در مقطع ثبت نامی ما استفاده کنید و اسم آن راه هم«دستیاری آموزشی » گذاشته‌اید.
آیا حق ما استفاده از دانش اساتید نبوده است؟ آیا از جامعه هدف سوال کردید که به این مهم راضی هستند؟ آیا به تعداد کافی دستیار در سامانه آموزشیار برای تدریس ثبت‌نام شده بود و این طرح را اجرایی کردید؟ آیا با توجه به کارورز بودن مدرسین پرداخت شهریه متغیر حذف و رایگان شده است؟
اکنون که تا آغاز سال تحصیلی زمان اندکی باقی است هنوز بسیاری از دروس فاقد استاد هستند! بلاتکلیفی آموزشی در دانشگاه و گروه آموزشی را چگونه توجیه می کنید!؟ آیا دستیاران شما پس از فارغ التحصیلی قطع رابطه می‌کنند و باز دستیاران جدید جایگزین می‌شوند؟ آیا می‌شود دانشگاه کل نیروی انسانی را هر دو سال یک بار عوض کند؟!
آیا مدیران گروه و برنامه‌ریزان برای برنامه‌ریزی نیاز به ثبات نسبی اساتید ندارند؟ چگونه مدیران دانشگاه با شرایط دائم در حال تغییر به اساتید بی‌تجربه اعتماد کنند؟ ما امضاءکنندگان ذیل با توجه به موارد مطروحه خواستار ۱- لغو دستور فوق ۲- برگشت اساتید بصورت فوری ۳- تعیین تکلیف واحدهای ارائه شده هستیم.»

سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اساتید که در دانشگاه همدان بودند را اخراج کردند و اعلام کردند که از دانشجویان دکتری استفاده کنند، الان از سال تحصیلی بازه زمانی می‌گذرد و متاسفانه ما استادی نداریم.

* چرا مسؤولان نسبت به این موضوع پیگیری نمی‌کنند؟

وی افزود: پیگیری‌های لازم را در دانشگاه انجام داده‌ایم اما متاسفانه مسؤولین دانشگاه بابت این موضوع پاسخ درستی به ما ندادند. هفته گذشته  حذف و اضافه را قرار دادند که برای یک بازه زمانی موقتی اساتید خود را برگردادند، من تماس گرفتم با دانشگاه برای یکی از کلاس‌ها اما هیچ کلاسی برای آن تعریف نشده بود، زمانی که من پیگیری کرده‌ام به من اعلام کردند که دانشگاه پشیمان شده که این استاد را برگرداند و باید یک دانشجو دکتری این درس را بدهد.

سردبیر این پویش خاطرنشان کرد: بنده ترم اول مبلغی بالغ بر یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کردم الان که ترم ۵ دانشگاه هستم و هزینه شهریه‌اش
۶ میلیون تومان حقیقتا این مبلغ را بنده نمی‌دهم که دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه کارآموزی کند.

وی ادامه داد: بابت استادی شهریه را پرداخت می‌کنم که از ایشان درس یاد بگیرم، اما دانشجویان دکتری نه تجربه‌ی کافی دارند نه می‌توانند به خوبی یک استاد برجسته آموزش دهند؛ ما در شهرستان اصلا دانشجو دکتری انقدر نداریم که بخواهند جای اساتید را بگیرند.

* استفاده از دانشجویان که تجربه کافی دارند

سردبیر پویش گفت: دانشجوی دکتری تربیتی در دانشگاه شخصیت درس می‌دهد، دانشجوی مردی که شخصیت را آموزش باید دهد در دانشگاه از ابتدا نمی‌داند که این موضوع چیست؟ من به عنوان یک دانشجو ازشان سوال می‌پرسم جواب قانع‌کننده‌ای به من نمی‌دهد، دانشجویی که تربیتی خوانده چگونه می‌تواند بیولوژیک تدریس کند؟

وی در پایان گفت: من چند بار شخصاً از دانشگاه‌ پیگیری کردم اما هیچ مسؤولی در دانشگاه جواب درست و قانع کننده‌ای به ما نداده است؛ از مسؤولان خواهشمندیم این موضوع را پیگیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول