اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دیپلمات چینی: غرب در آسیا و اقیانوسیه درگیری نظامی ایجاد می‌کند

سفیر چین در تایلند می‌گوید که برخی کشورهای غربی برای مهار توسعه پکن، حتی درگیری‌های نظامی در منطقه ایجاد می‌کنند که صلح و ثبات را تهدید می‌کند.

دیپلمات چینی: غرب در آسیا و اقیانوسیه درگیری نظامی ایجاد می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هان ژی‌کیانگ» سفیر پکن در تایلند گفت که آمریکا در حال دامن زدن به درگیری‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با هدف مهار چین است.

هان روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه «بانگوک‌پست» توضیح داد: «آنها (برخی از کشورهای غربی) برای مهار توسعه جمهوری خلق چین، حتی درگیری‌های نظامی در منطقه ما ایجاد می‌کنند که صلح و ثبات را تهدید می‌کند».

وی با بیان اینکه «راهبرد هند و اقیانوس آرام» در دولت آمریکا در واقع ابزاری سیاسی برای مهار چین است، اظهار داشت: « هرگونه تلاشی برای محدود کردن توسعه چین موفقیت‌آمیز نخواهد بود».

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: « آنها از مزایای خود در سیستم اقتصادی بین‌المللی برای راه‌اندازی جنگ‌های تجاری و تحریم‌های فناوری استفاده می‌کنند که زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی را مختل می‌کند و به اقتصاد جهانی آسیب می‌زند».

این دیپلمات چینی در ادامه تاکید کرد که چین به توسعه صلح‌آمیز پایبند است و سیاست همکاری دوجانبه سودمند با کشورها را دنبال می‌کند.

هان ضمن اشاره به رویکرد پکن در حسن همجواری با کشورهای همسایه، تصریح کرد: « چین سیاست همکاری برد-برد را دنبال می‌کند. توسعه چین انرژی مثبتی برای صلح، ثبات و رفاه جهانی است».

پیش از این، «سان ویدونگ» معاون وزیر امور خارجه چین و «دانیل کریتنبرینک» همتای آمریکایی او در امور شرق آسیا و اقیانوسیه شامگاه پنجشنبه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه چین طی بیانیه‌ای با اعلام خبر این دیدار در واشنگتن، گفت که دو طرف تبادل نظر سازنده‌ای در مورد روابط چین و آمریکا، و همچنین وضعیت منطقه آسیا و اقیانوسیه داشتند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول