اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اولین کنفرانس مشترک فارابی شناسی ایران و قزاقستان برگزار می شود

کنفرانس علمی و کاربردی «انسان خیرخواه، جامعه خیرخواه و اخلاق امروز» ۵ آبان ۱۴۰۲ در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

اولین کنفرانس مشترک فارابی شناسی ایران و قزاقستان برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، کنفرانس علمی و کاربردی  انسان خیرخواه، جامعه خیرخواه و اخلاق امروز در میراث فارابی، ۵ آبان ۱۴۰۲ در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. 

در این کنفرانس که با مشارکت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه ملی فارابی قزاقستان برگزار می‌شود که ۶ تن از فارابی شناسان ایرانی مقالات خود را ارائه خواهند داد.

این کنفرانس نخستین اقدام کمیته مشترک فارابی شناسی ایران و قزاقستان بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور قزاقستان در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ درباره ایجاد کمیته مشترک فارابی شناسی توسط ۲ کشور است. 

همچنین محورهای اصلی کنفرانس انسان خیرخواه در میراث فارابی و اندیشمندان مسلمان، پارادایم ها مدرن جامعه خیرخواه شهری و ارزش ثبات، علوم اخلاق و فضایل اخلاقی در میراث ابوالنصر فارابی، نقش اخلاق در حفظ سنت‌ها و ارزش‌های اجتماعی، اصول اخلاقی فارابی در راه رسیدن به خوشبختی، زبان فلسفه و فلسفه زبان در آموزه‌های ابوالنصر فارابی و تغییرات جهت‌گیری ارزشی شخصی و  کیفیت جدید شخصیت انسانی در جامعه قزاقستان-ایران در چارچوب جهانی شدن است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول