اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان ششمین استان موفق در طرح مسکنِ جوانی جمعیت

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت: از نظر واگذاری زمین به مردم در طرح جوانی جمعیت، کرمان ششمین استان موفق در کشور است، اگر بخواهیم به تناسب تعداد خانوار حساب کنیم، اول می‌شویم.

کرمان ششمین استان موفق در طرح مسکنِ جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا حافظی در حاشیه آیین واگذاری ۶۱۲ قطعه زمین ماده ۴ قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت استان کرمان در جمع خبرنگاران، از اهمیت آینده کشور سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت در آینده موتور محرکه کشور است و یک قدرت به حساب می‌آید، اظهار داشت: این موضوع دغدغه مهم کشور است و بر پایه آن مجلس نیز طرحی تصویب کرد که جوانان حمایت شوند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان با بیان اینکه دولت، مجلس و همه نهادهای کشور با این طرح همراه شدند، اضافه کرد: وزارت‌های مختلف و بانک‌های متفاوت نیز پای کار آمدند تا طرح‌های تشویقی را پی بگیرند.

وی ادامه داد: وزارت راه‌وشهرسازی نیز زمین زیر ۲۰۰ متر در مناطق کمتر از ۵۰۰ هزار نفر را برعهده گرفت با این شرط که هزینه آماده‌سازی زمین را از متقاضیان بگیرد.

وی عنوان کرد: خانواده‌هایی که دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال هستند هم از این شرایط بهره‌مند می‌شوند ولی هزینه آمادگی زمین نیز از آنها گرفته نمی‌شود.

حافظی با تاکید بر اینکه کرمان بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نمی‌توانیم آن را در این شهر پیاده کنیم، بیان کرد: این طرح در دو مرحله انجام و زمین‌ها به واجدین شرایط داده شد، یک مرحله در عید فطر بود و یک مرحله هم امروز انجام شد، پویش بعدی هم شاید بهمن ماه باشد.

وی اضافه کرد: متقاضیان باید در سامانه ثبت‌نام کنند و روند آن را به صورت کامل تکمیل کنند، ۶۱۲ نفر توانسته بودند مراحل مختلف را انجام دهند که امروز زمین‌ها به آنها واگذار شد.

حافظی ادامه داد: متقاضیان در نظر داشته باشند که فقط ثبت‌نام و حضور در اداره کافی نیست و همه مراحل را باید طی کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان ابراز داشت: فقط تا ۲۰۰ متر زمین رایگان است و اگر مثلا ۲۳۰ یا ۲۵۰ متر بشود، اضافه آن از متقاضی دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر واگذاری زمین به مردم در این طرح، کرمان ششمین استان موفق در کشور است، اگر بخواهیم به تناسب تعداد خانوار حساب کنیم، اول می‌شویم.

حافظی به نهضت ملی مسکن پرداخت و با تاکید بر اینکه این موضوع از اولویت‌های مهم کشور و دولت سیزدهم به حساب می‌آید، گفت: سبد معیشتی نگرانی زیادی ایجاد کرده و قیمت ناجوانمردانه مسکن بخش زیادی از آن را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها ظرفیت ساخت انبوه مسکن را ندارند، بیان کرد: کرمان با آن طرحِ سالی ۴ میلیون مسکن، باید حدود ۱۳۰ هزار واحد بسازد، استان ۱۲ هزار و ۷۰۰ مهندس در ۷ رشته نظام مهندسی دارد که پاسخگوی این طرح نیست.

 حافظی اضافه کرد: بیش از ۲۰۵ هزار نفر در کرمان برای طرح مسکن ثبت‌نام کردند که ۵۱ هزار و ۵۷۶ نفر آنها تایید نهایی شده‌اند که موظف هستیم برای آنها خانه بسازیم.

حافظی با تاکید بر اینکه زمین برای نزدیک ۹۰ هزار واحد ساختمانی را آماده‌سازی کردیم، گفت: کرمان کمبود زمین دارد اما در برخی مناطق هم تا ۵۰ سال آینده زمین داریم، تراکم زمین‌ها تناسب ندارند و پیگیر حل مسأله هستیم.

 وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مسکن ملی استان در شهر کرمان است، ادامه داد: برای تمامی متقاضیان تامین زمین صورت گرفته و در این زمینه مشکلی نداریم.

حافظی تصریح کرد: نباید بافت فرسوده شهر را فراموش کنیم، نوسازی بافت‌ها می‌تواند ما را به فرهنگ اصیل خود برگرداند و مشکل مسکن را هم تا حدودی حل کند.

ارشادی معاون راه‌وشهرسازی نیز در ادامه بازآفرینی را بسیار مهم دانست و گفت: بافت‌های فرسوده از مدار خارج شده و می‌طلبد اصلاحاتی در آن ایجاد کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول