اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ثبت پنج وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در قم

مدیرکل‌ اوقاف و امورخیریه استان قم از صدور سند برای دو هزار موقوفه در سال گذشته یاد کرد و گفت: در سال جاری نیز پنج مورد وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان ثبت شده است‌.

ثبت پنج وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در نشست خبری که در امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۵ مورد وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در استان قم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر وقفی صورت گیرد اما در این اداره‌کل ثبت نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد، افزود: از نظر قانون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه متولی تمامی موارد وقف شده است و اگر موردی در این اداره ثبت نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد لذا باید همه موارد به تایید و ثبت ما برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: واقعیت این است که مجموعه اوقاف دخل و تصرفی در موقوفات ندارد و موظف به نظارت و حراست از موقوفات است.

اسکندری ادامه داد: ما مجاز نیستیم ریالی از آن چه که واقف نیت کرده است در جایی دیگر هزینه کنیم و نظارت های برون سازمانی و درون سازمانی به جد در این امر مهم رسیدگی می کنند و با دقت صورت می پذیرد و مالی که وقف می شود صرفا و تنها در جهت نیت واقف هزینه می شود و اگر این امر روشنگری شود مردم استقبال بیشتری خواهند داشت.

وی در رابطه با اجرای نیت واقفین عنوان کرد: اقدامات ما مطابق متن وقف‌نامه صورت می‌گیرد برای مثال سال گذشته کمک به مساجد،کمک یک میلیارد تومانی به نیازمندان در حوزه دارو و درمان، تهیه جهیزیه، تهیه بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان، اطعام فقرا و... بخشی از اقدامات ما بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: این اداره کل موکب‌هایی در داخل ایران به مناسبت های مختلف از جمله دهه آخر صفر و همچنین در کشور عراق و شهر سامرا به مناسبت اربعین و با عنوان امامزادگان قم برپا می‌کند.

وی بحث شناسایی موقوفات و تعیین حدود و تهیه سند را از دیگر وظایف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم خواند و تصریح کرد: در سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داد و بالای ۲ هزار سند با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد ثبت شد.

اسکندری با بیان اینکه بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از این پس به صورت دائم در استان قم برگزار خواهد شد، گفت: سال گذشته با رایزنی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد بخش معارفی مسابقات بین المللی قرآن به استان قم واگذار شده و دبیرخانه آن به صورت دائم در استان فعالیت داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف گفت: در هفته وقف برگزاری همایش یاوران وقف روز پنجشنبه ساعت ۹.۳۰ با پیام تصویری آیت‌الله جوادی و سخنرانی آیت‌الله فاضل لنکرانی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته وقف و اینکه دو پایگاه درمانی در امامزاده سید علی و امامزاده مبرقع (ع) برپا خواهد شد، خاطرنشان ساخت: توزیع بسته های معیشتی در تعدادی از امامزادگان و آزادی ۱۷ زندانی در روز ۴ شنبه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود و دیگر برنامه‌ها، برگزاری مراسمات مذهبی، نشست ها و محافل قرآنی و کلنگ زنی است که در ایام هفته وقف انجام می‌شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول