اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

طهرانچی: دانشگاه آزاد می‌تواند در حوزه کسب و کار پزشکی کمک کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه کسب و کار برای پزشکان ما حتی دندانپزشکان، دانشگاه آزاد می‌تواند مسائل و مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاه کرده و راه حل پیدا کند.

طهرانچی: دانشگاه آزاد می‌تواند در حوزه کسب و کار پزشکی کمک کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تقدیر از برگزیدگان و مدال آوران پانزدهیمن المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور، با تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: امروز شاهد هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم عدم برخورداری از موهبت‌های دولتی ۱۰ درصد تربیت پزشکان کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارد، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ورودی در سال داریم و دانشگاه‌های کشور هم در مجموع ۸ هزار نفر ورودی دولتی دارد.

وی افزود: بسیار خرسندیم که ۱۰ درصد از مدال‌های المپیاد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و  طیف کاملی از واحدهایی همچون قشم، تبریز، خوراسگان، نجف آباد و تهران حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طیفی از دانشجویان دانشگاه آزاد توانستند در میان برترین‌های کشور با نگاه خلاقانه یعنی مشارکت‌پذیر و نگاه حل مسأله‌ای و همگرایی در علوم در این رقابت درخشش خوبی کسب کنند.

طهرانچی گفت: در حوزه کسب و کار برای پزشکان ما حتی دندانپزشکان، علاوه بر کاری که طبق معمول در پیش روی آنها است، دانشگاه آزاد می‌تواند مسائل و مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاه کند و راه حل پیدا کند.

وی افزود: مهم‌ترین چیزی که دانشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانمند می‌کند، دانشجوی خلاق و برتر است و اگر اعضای هیات علمی و تجهیزات کامل باشد و دانشجو نتواند پیشتازی داشته باشد، آن سیستم رشد نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این حضور، حضوری شایسته است و ما قدردان باشگاه پژوهش‌گران و نخبگان هستیم که از این مسیر به خوبی حمایت کردند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد نگاه جدی به برنامه پنج ساله وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی برای نظام پزشکی یک فرصت است و در محیط دانشگاه ارتباطی که بیش از هر وقت می‌تواند مورد اتکا قرار بگیرد، شرایط فراهم است یعنی در اینجا ارتباط دانشگاه پزشکی با دانشجوی علوم پایه و علوم انسانی بیشتر است که این یک ویژگی است.

وی افزود: سال‌ها پس از جدا کردن نظام علوم پزشکی از نظام علوم که برای کشور نکات مثبتی داشته، توانسته‌ایم از نگاه مردم نمره بیشتری به دانشگاه بدهیم، ولی منزوی کردن یک پزشک سبب شده جوان‌هایی که الان تربیت می‌شوند، دوستی از یک رشته دیگر نداشته باشند.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی نگاهی جدی در برنامه پنج ساله و سند تحول و تعالی دارد و به دنبال این است که از «بیماری‌محوری» به «بیمارمحور» گذر کند که بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دسته‌بندی سیر تتور علم در جهان، گفت: از سال ۱۹۸۹ و فروپاشی شوروی تا سال ۲۰۱۱ به عنوان یک مقطع که مباحث جهانی‌سازی را پیش می‌برد، شناخته می‌شود. همچنین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ مقطع دیگری بود که علم برای امنیت را دنبال می‌کرد. پس از آن، دوران رقابتی شدن علم و خروج از انحصار اروپا و آمریکا بود.

طهرانچی افزود: اتفاقات سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ از جمله نشست کاخ سفید، تحولات علوم و همگرایی آن، اعلام ظهور فناوری‌های آی‌تی، علوم شناختی، نانوساختارها و زیست‌فناوری، جنگ جهانی علیه تروریسم، جنگ‌های منطقه‌ای و یک جنگ نیابتی بزرگ به نام داعش، شهادت سردار سلیمانی فرمانده مبارزه با داعش به دستور رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ و پس از آن همه‌گیری کرونا، همگی در حوزه علم نیز اثرگذار بود به طوری که پس از سال ۲۰۱۹ پژوهش در دنیا شکلی جدید به خود گرفت و تحت تأثیر فضای مجازی، دارو و زیست‌فناوری قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این مسیر جدید، شکل پژوهش آینده را متفاوت خواهد ساخت، گفت: ترکیبی از سلامت و مجازی و سلامت ترکیب‌یافته از مفاهیم دارو و زیست‌فناورانه تحقیقات آینده را می‌سازد؛ بنابراین اگر می‌خواهید حضوری جدی در این فضا داشته باشید، باید همگرایی، نوگرایی و خلاقیت در علم را بیشتر کنید.

 طهرانچی با بیان اینکه آینده علم دنیا تغییراتی جدی خواهد داشت، تصریح کرد: برای اینکه در آینده علم دنیا ما نیز سهم جدی داشته باشیم، نیاز به دانشجویان نوآور و خلاق داریم. ما نیازمند حضور فعال جوانانی با فکر نو، فکر نقاد و راه نو هستیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی بیمارمحور که مبتنی بر اخلاق شایسته اسلامی است را حمایت کرده و پرچمدار آن باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از تمامی دانشجویان، دست‌اندرکاران و مربیان تیم دانشگاه آزاد اسلامی در المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور قدردانی و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول