اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 13 سند همکاری بین کارآفرینان تاجیکستان و بلاروس

شانزدهمین نشست کمیسیون دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و بلاروس در شهر دوشنبه و به ریاست وزارت کشاورزی هر دو کشور برگزار شد.

امضای 13 سند همکاری بین کارآفرینان تاجیکستان و بلاروس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شانزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و بلاروس در دوشنبه برگزار شد.

ریاست هیات‌های دو کشور در جریان این نشست روند همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تعامل در زمینه‌های همکاری‌های صنعتی، صنایع سبک، عرصه محصولات چوبی، غذایی و دارویی بررسی شد، «قربان حکیم‌زاده» وزیر کشاورزی تاجیکستان و «سرگئی برتاش» وزیر کشاورزی بلاروس بر عهده داشتند.

سران هیات‌های دو کشور پروتکلی را به امضا رساندند که در آن موضوعات مربوط به تعامل در زمینه کشاورزی، غذا و آموزش پرسنل برای مجتمع کشت و صنعت، همکاری‌های صنعتی، صنایع سبک، حمل‌و‌نقل، همکاری در زمینه آموزش و پرورش، مراقبت‌های بهداشتی و حفاظت اجتماعی، فرهنگ، ورزش و گردشگی، تعاملات بین‌ منطقه‌ای درج شده‌اند.

دو طرف در بخش دیگری به پویایی مثبت توسعه روابط تجاری تاجیکستان و بلاروس، علاقه دو کشور به گسترش همکاری‌ها، آمادگی برای حمایت از ایجاد و تعمیق همکاری بین جوامع تجاری دو کشور توسط اتاق‌های بازرگانی و صنایع، نهادهای دولتی و نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور اعلام کردند.

در پایان این نشست 13 سند دوجانبه همکاری در زمینه عرضه محصولات به مبلغ بیش از 16 میلیون دلار به امضا رسید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول