اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری سلسله جشن‌‌های امت رسول الله در نقاط مختلف استان مرکزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سلسله جشن‌‌های امت رسول الله به مناسبت سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور اقشار مردم در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

برگزاری سلسله جشن‌‌های امت رسول الله در نقاط مختلف استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام خلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم جشن هفدهم ربیع‌الاول در قالب اجتماع امت رسول‌الله طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دهم و یازدهم مهرماه در سراسر استان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: اجتماع امت رسول‌الله در شهر اراک با اجرای مداحان اهل بیت علیهم‌السلام و هنرمندان برجسته استانی و کشوری در محل پیاده راه امیرکبیر از ساعت ۱۶ روز دوشنبه دهم مهرماه با حضور باشکوه اقشار مردم همراه با پخش زنده از شبکه استانی و سراسری صدا و سیما برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با دعوت از اقشار مردم مؤمن و ولایتمدار برای حضور پرشور در ویژه مراسم و اجتماعات جشن ولادت نبی مکرم اسلام در سراسر استان اظهار داشت: این مراسم در شهرستان زرندیه نیز با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه در مسجد آسیابک برگزار می‌شود.  

خلیلی اضافه کرد: در شب میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن و مدیحه‌سرایی در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار  می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هویت مسلمانان و پیشرفت جامعه اسلامی وابسته و منوط به وحدت آنان است گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید نظام جمهوری اسلامی، با حسن انتخاب و تدبیر، ایام میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند تا همه به هم بپیوندیم و با ارادتی که به پیامبر اسلام(ص) داریم، این اتحاد را به نمایش بگذاریم. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اتحاد مسلمین را کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله وحدت به عنوان یک اصل اسلامی و امر الهی و نبوی و ولایی و همچنین به عنوان یادگار حضرت امام خمینی(ره) از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید بوده است. 

خلیلی گفت: برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام‌الله مجید، اجرای نمایش صحنه‌ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مواکب در خیابان‌ها و اماکن عمومی و... از جمله برنامه‌های در حال اجرای در هفته وحدت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول