اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تکنولوژی مایع پاش دیایس ساخت ایران در اراک رونمایی شد

طی مراسمی نخستین تکنولوژی مایع پاش دیایس ساخت ایران با حضور مدیرکل تجهیزات و ساماندهی فرودگاهی کشور، به همت یک شرکت خصوصی در اراک رونمایی شد.

تکنولوژی مایع پاش دیایس ساخت ایران در اراک رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عصر امروز در مراسمی نخستین تکنولوژی مایع پاش دیایس ساخت ایران با حضور مدیرکل تجهیزات و ساماندهی فرودگاهی کشور، استاندار مرکزی و اردبیل به همت یک شرکت خصوصی در اراک رونمایی شد.

 مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم رونمایی این تکنولوژی اظهار کرد: به همت متخصصان ایرانی هم اکنون ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوانوردی در کشور بومی‌سازی شده است.

میرسعید صفی‌نیا افزود: توانمندی کشور در ساخت تجهیزات صنعت هوانوردی با رعایت تمام استانداردهای بین‌المللی محقق شده است.

وی تصریح کرد: فرودگاه اراک ظرفیت بسیار خوبی است که توسعه این فرودگاه نیازمند سرمایه‌گذاری است که در این راستا به زودی تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و ترمینالی از جمله تجهیزات هواساز، موتور برق و ژنراتور به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به این فرودگاه اراک اختصاص خواهد یافت.

صفی‌نیا با اشاره به دستگاه ضد یخ پاش هواپیمای شرکت لجور گفت: هزینه تمام شده این دستگاه حدود ۱۵ میلیارد تومان است که ساخت داخل آن 35 میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: شرکت لجور با سابقه ۴۲ ساله تاکنون راه طولانی را طی کرده و به نقطه اوجش رسیده است.

وی افزود: فعالیت این شرکت برای کشور یک افتخار است که ما قدردان این افتخارآفرینی هستیم.

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز توسعه فرودگاه را از مهم‌ترین برنامه‌های این استان برشمرد و گفت: مسئله فرودگاه یک مساله حیاتی و حایز اهمیت است، چرا که فرودگاه جز زیرساخت‌های مهم است و اگر مسئله زیرساخت ها را حل نکنیم توسعه محقق نمی‌شود.

وی در  ادامه با بیان این که  اقتصاد اردبیل بیشتر کشاورزی است، افزود:  برای اینکه بتوانیم توفیق کسب کنیم فرودگاه بحث جدی است. 

استاندار اردبیل ادامه بیان داشت:  ما در سال گذشته ۱۷ مورد کنسلی پرواز  داشتم و خوشبختانه در سال جاری  هیچ مورد  کنسلی نداشتیم.

مهدی نیا مدیر عامل شرکت لجور نیز در مراسم رونمایی از دستگاه ضد یخ پاش هواپیما گفت: گروه صنعتی لجور با سابقه ۴۰ سال اولین و بزرگترین تولیدکننده  جرثقیل های هیدرولیک است. 

وی با بیان اینکه شرکت لجور تاکنون ۵۷ مدل و ۵۵۰۰ دستگاه جرثقیل تولید کرده است،  افزود:  شعار شرکت لجور در خدمت ترقی کشور است،هر سال یک دستگاه  در قسمت آر اند دی تولید می‌شود و ما مفتخر به تولید بالابرهای آتش نشانی هستیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول