اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته بوده و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه سالمندی ناتوانی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته‌امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌‎مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به سالمندان زنجانی پرداخت شده است.

وی افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقای سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته‌امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

صالحی تصریح کرد: توجه به توان بخشی سالمندان و تامین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به ولی نعمتان است.

مدیرکل  کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان تحت پوشش از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی از برنامه‌های این نهاد در این بخش است.

وی گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی به برخی از برنامه‌های کمیته‌امداد در هفته سالمند اشاره کرد و افزود: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول